• Smajla

Vita hem del 5

Fotograf Karlander skrev 2007-08-28 19:31:19 följande:
    ToddellooooHär e mina NYA projekt...ska skrivbordet målas vitt??? Förlossningar1. 4 timmar2. 10 min3. 3 timmar4. 1 timme & 1 kvart
    vad fina, yes, vitmålat röstar jag för!
    Pärla1 skrev 2007-08-28 19:33:13 följande:
    JAG BLIR TOKIG SNART....Vill nån hjälpa mig? Min bild på bloggen blir jätteful och bred, vad ska jag göra?
    man brukar få trixa lite fram och tillbaka, prova sig fram tills man hittar "rätt" storlek. ge inte upp!
  • Smajla
    Mori skrev 2007-08-28 19:44:48 följande:
    Ursäkta mig om jag tjatar Men är det någon som vet var man kan få tag på en begagnad kran/blandare? Den ska vara till ett leksakskök så jag har ingen lust att lägga pengar på en ny..
    har du kikat på Blocket?
  • Smajla
    Fotograf Karlander skrev 2007-08-28 19:48:32 följande:
    Skrattande
    Mori skrev 2007-08-28 19:50:40 följande:
    Nej....gud nu skäms jag...Borde jag ju ha tänkt på!
    nä, gör inte det, vi hjälper ju varann härinne, inte lätt att tänka på allt!
    amanda25 skrev 2007-08-28 19:59:33 följande:
    Tack även Smajla för ditt svar! Ni är supergulliga!
    Glad
    juliah skrev 2007-08-28 20:04:56 följande:
    Ska läsa ikapp imorgon bitti så skriv nu inte på tok för mycket...Jag behöver smakråd, min vision börjar trasas sönder och samman Jag hade från början tänkt att ha maskinerna i tvättstugan brevid varandra med ett fint linneskynke som döljer dem.Problemet är att de sticker ut så det blir svårt att få dit ett skynke...Jag skulle ju kunna ha maskinerna på varandra men det har vad jag förstått sina nackdelar. MEN då kan jag åtmninstonde dölja maskinerna på ett snyggt sätt.Praktiskt/estetiskt...? Hjälp mig ni som orkar och bilder finns i bildgalleriet!
    juliah - vi har vår tvättmaskin och torktumlare ovanpå varann och som vi har det nu så skulle jag faktiskt inte vilja ha på annat vis. visst, vi tappar det där utrymmet ovanpå jag suktade efter men det hade inte fått plats. om jag hade varit du hade jag satt maskinerna ovanpå varann och hängt det där linneskynket framför med hjälp av en duschdraperistång. Det finns jättesnygga i stål som du bara trär på skynket. Köp en pall från Ikea, måla vit, skriv nåt vackert på i svart text och så kan du förvara snygga vita eller korgar ovanpå maskinerna (om de får plats) för sånt du sällan använder.
  • Smajla
    juliah skrev 2007-08-28 20:04:56 följande:
    Ska läsa ikapp imorgon bitti så skriv nu inte på tok för mycket...Jag behöver smakråd, min vision börjar trasas sönder och samman Jag hade från början tänkt att ha maskinerna i tvättstugan brevid varandra med ett fint linneskynke som döljer dem.Problemet är att de sticker ut så det blir svårt att få dit ett skynke...Jag skulle ju kunna ha maskinerna på varandra men det har vad jag förstått sina nackdelar. MEN då kan jag åtmninstonde dölja maskinerna på ett snyggt sätt.Praktiskt/estetiskt...? Hjälp mig ni som orkar och bilder finns i bildgalleriet!
    skulle ha skrivit också att det faktiskt är snyggt med maskinerna ovanpå varann och man utnyttjar höjden istället! säg till om du vill se hur våra står så kan jag fota.
  • Smajla
    Smultronblomman skrev 2007-08-28 20:33:08 följande:
    slänger in en fråga ... hoppas det är ok?letar efter fönster("bords")lampor, ganska höga ... typ med fyrkantig lampskärm eller oval som ska få plats på en smal fönsterbräda.nån som kan tipsa mig? vita förstås ... gärna webbutik!
    vet inte om det är den stilen du vill ha men jag tycker denna är såå snygg!
    www.cultdesign.se/html/produkter/gracilis/007.jpg
    iså fall se www.cultdesign.se för återförsäljare.
  • Smajla
    NyfikenRosa skrev 2007-08-28 20:44:22 följande:
    ilva har fina lampor syltan! har du också fått ilva katalogen??? *retas med alla andra*
    håhå, jag hoppas på att kunna ta en sväng ner till ilva närmare framåt jul faktiskt, har redan fått preliminärt ok från maken Skrattande
    Smultronblomman skrev 2007-08-28 20:46:42 följande:
    Smajla hej:tack för tipset, den var jättesnygg, ska nog tänka om ...från början hade jag tänkt mig nåt mer traditionellt typ.Salmiak6: kan inte hitta lampan hos mimmamum, ska kolla igen...
    ingen orsak, visst är den snygg!
    Sylt skrev 2007-08-28 20:48:35 följande:
    No, har inte fått ngn katalog. Men den som väntar på ngt gott kan aaaaaldrig ...... *fortsätter att retas*
    vill till ilva!! Skrattande
  • Smajla
    Lynn84 skrev 2007-08-28 21:32:35 följande:
    Heeej!Dyker upp som gubben i lådan! (Inte semester längre så det blir långt mellan besöken!)Igår ringde mäklaren och talade om att budgivningen är på torsdag!*Gaaah* Vad ont i magen jag fick! Var inte alls lätt att jobba efter det samtalet! Håll tummarna för oss nu tjejer för vi vill verkligen ha detta huset, OCH vi har en sju helsikes konkurens av andreas jobbar kompis som är släkt i släkt med ägarna (rika och hantverkare och hela fadderittan!)
    håller tummen för er hårt, hårt!
Svar på tråden Vita hem del 5