Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 5

Maria V: Ja, jag satt och tittade på bildera och tänkte, de här har jag ju redan set!! Jag visste att det var nån bloggare, kul!

Nu har jag iaf lagt ut bilder i bloggen på det ommålade tv-skåpet, Äntligen!
    Kommentera gära och skriv vad ni tycker!Hemlis
  • Pärla1
    Karamellfabriken skrev 2007-09-10 17:15:17 följande:
    Någon som vet var man kan hitta en fin trasmatta av god kvalité.Gärna vit/röd-randig eller ev marinblå/vit-randig?
    De har vit/röd randig på Ikea,har den i mitt galleri under *Alicias rum* Fastnar inte mkt skit på den iaf!
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-09-10 17:21:08 följande:
    Som jag har väntat!! Det blev ju hur bra som helst, nu råder det inga tvivel om vilket öde mitt skåp ska gå till mötes!! Jippie!!
    SkrattandeDu undrade ju vart jag köpt färg, jag chansade faktiskt på Rusta när jag var där, valde antikvit, brukar inte tycka om det annars, men färgen blev väldigt bra. Den är ju vit, men lite varmare. iaf den från Rusta. Andra antikvita färger kan nästan se lite "ciggarettrökiga" ut. Köpte 5 liter för 169 kr tror jag det var. Se till att du grundmålar ordentligt.
    Salmiak6 skrev 2007-09-10 17:18:01 följande:
    Nej men hur KUNDE du välja vitt? *fniss*Superfint!
     Jag undrar också var jag fick det ifrånSkrattande
  • Pärla1
    juliah skrev 2007-09-10 17:25:12 följande:
    Julgransmatta i linne med brun langettsöm runt.
    Kommer ihåg när du gjorde den förra året, hjälp, att man hängt här så länge...Förvånad
    Karamellfabriken skrev 2007-09-10 17:26:09 följande:
    Pärla,Den var jättefin! Blir den mycket skrynklig när man tvättar den? Måste den strykas?Den ser mer vinröd ut på Ikeas sida, är den klarröd?
    Den är klarröd, har faktiskt aldrig behövt tvätta den än, haft den i ca. 6 månader.
  • Pärla1

Ska se om jag orkar pyssla också, tänkte göra små strutar att hänga i granen.

Min julgransmatta är inte att leka med, massa tomtar och grejer, haha...

• Pärla1
    juliah skrev 2007-09-10 17:39:22 följande:
    Pärla, det finn strutar i mitt bildgalleri, under swap. Om du vill ha lite inspiration, inte färdiga dock...
    Oj, så fint! Lite väl avancerat för min del tror jagFlört
    lillafruluva skrev 2007-09-10 17:38:35 följande:
    Jag köpte tårtpapper och gjorde strutar, blir fint med spetskant och allt..sen finns det ju andra strutar att göra som jag inte ens vågar mig på
    Jag tänkte jag skulle göra av lite Scrapbook papper, har en massa hemma och spets också.
  • Pärla1
    Mimma: Åh, grattis!! Så roligt...de är verkligen superfina!

Salmiak: usch, beklagar verkligen, finns inga ord när något sådant händerkram

Mimmi: Jättesöt! Den måste du ju köpa!

Håller på att göra strutar till granen nu, väldigt kul faktiskt!
  • Pärla1
    Smajla skrev 2007-09-10 21:15:24 följande:
    Kul med pyssel, vad är det för materiel till strutarna?
    Jag har använt Scrapbookpapper, har en himla massa här hemma, och spets...
    Självklart kommer bild i bloggen sen...
  • Pärla1

Juliah: Åh, fy vad jobbigt. Hoppas att han blir bättre. Inte kul med små sjuklingar.

Veroniqa: Välkommen!!

Mimmi: Åh,vad skoj att du fick sofan, den e verkligen superfin!

Idag ska jag på babysång med Alicia, sen åker jag till Tranås och ska "snusa" nyfödd bebis! ;)

En vän till mig, hennes svärmors sambo vill tydligen bli av med massa gamla möbler och frågade henne om hon visste någon som kanska var intresserad, och hon tänkte på mig direkt. Ska bli jättespännande, tänk om man kanske kunde göra nåt fyndSkrattande

Usch, på fredag ska jag jobba i 2 1/2 vecka i skolan...känner mig inte alls motiverad till det. Men det gäller ju kort tid...men man vänjer sig snabbt att vara hemma...hihi

• Pärla1
    Hej på er!! Måste skriva och berätta att Johanna, som hade den lilla keyboarden på IDOL, känner jag, hon sjöng på min dotter Alicias dop. Åh, e så himla glad!!Skrattande Skrattande
    Ska bli så spännande!!
    Hon är så himla duktig!!
Svar på tråden Vita hem del 5