• Kyoko

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Åhhhh Klara änteligen, finally fini så är han här! August ett härligt good ol' swedish name och ändå inte, så otroligt passande med tanke på när han kom - vilket ni förmodligen varit helt ovetande om Jaja det innebär ju att nästa gång måste det komma en tjej, April, Maj, June eller Julie Men nu får du bara njuta av segerns sötma efter en lång kamp och bara njuta av att du nått dina drömmar. Grattis en än gång och väl kämpat min vän! Lova att snusa honom på huvet och tänka en tanke på mig så kommer jag ett litet knyte närmare

P.S. iallafall en god anledning till att jag inte kunde sova och gick upp och nattsurfade lite - jag blev först i tråden att gratulera

• Kyoko

Ha ha ha så glad blev tydligen jag att det tålde att upprepas - för det hade ju inget att göra med att de förmodligen håller på att uppdatera sidan och det är extremt långsamt här ikväll så man hinner trycka 2 ggr i ren frustration!

• Kyoko

We wan't pictuers tjohooo ännu en liten miracelbebis och jag sitter här ensam i mörkret som ett fån med ögonen fulla av glittriga glad tårar

• Kyoko

Hejsan vänner,
    Har precis pratat med HS och de kan inte ge en tid just nu utan vi måste vänta på definitivt besked tills deras pgd planeringsmöte i mitten av september så tidigast hör vi något efter den 19 septeber. Hon trodde att vi var berättigade till fler försök iallafall om hon skulle göra en bedömning av våra förutsättningar men det slutgiltiga fattas ju av bm läkare och genlabbs teamet. Det känns bara så tungt att vänta, att inte säkert veta. Känns som tiden rinner iväg och vi kan inget göra bara snällt vänta på vår tur igen. Det tråkiga är ju att vi "tävlar" mot andra som själva varit med om sina tragedier så jag kan ju inte ifrågasätta något. Finns det inte resurser så finns det inte! Det är bara det att man skulle önska sig ett break i tillvaron, att något gick lätt och utan att behöva kämpa men det är ju inte vår tur i tillvaron just nu. Men som det känns nu så börjar man känna sig tvingad att snart försöka på egen hand men ni vet ju alla vad det innebär! Nej just nu vet jag varken ut eller in

• Kyoko

Anna:
    jag har nu lagt till dig i min msn minsann men ingen Anna som är där och svarar!

• Kyoko

Fia:
    Ja grattis till dig med. Åhhh det bara måste gå bra nu jag håller alla mina tummar - hårt!

Tess:
    Men vad stor Troy har blivit på de nya bilderna. Blir alldeless tårögd när jag ser dem - han är verkligen en liten söting.

Malla:
    Nu får den upptagna 2 barnsmamman ta och lägga in lite nya bilder hon med

FD:
    Grattis till snabbare sprutstart - skönt att kunna kapa ett par veckor.

• Kyoko

Ja och grattis igen Anna förståss

• Kyoko

Hejsan tjejer! Hoppas ni haft en så bra helg som ni kan ha efter omständigheterna. Själv har jag faktiskt haft en skön helg. I lördags träffade jag och Mike 2 par till som förlorade sina barn ung. samtidigt som oss och som jag gått på spädbarnsfondens möten med. Vi tjejer har på vägen blivit riktigt goda vänner och jag kallar de mina "ärliga vänner". Med de kan man vara ärlig i sorgen och inget är konstigt eller fel. Kändes så skönt att helt prata om Buster på ett avslappnat sätt med männsikor som inte ryggar tillbaka eller tycker att något är konstigt eller makabert. Med människor som ser Buster som lika verklig som deras barn är. Ibland känns det faktiskt som att omgivningingen har svårt att se att Buster faktiskt vandrat en kort stund på denna jord. Men i skenet av de andra familjernas sorg så blir min lika berättigad som deras. Jag måste le när jag tänker på vad vi pratade om (begravningar, förlusten, sorgen, saknaden, ångest etc.) och ändå så mådde jag så bra. Inte ens synen av deras märkbart gravida magar gjorde ont utan jag kunde bara känna mig glad för deras skull - även om jag så otroligt gärna hade velat vara gravid tillsammans med de. Att få dela glädjen med de jag delat min sorg skulle vara en enorm trygghet.

Tess:
    Vilka otroligt fina bilder på Troy. Som han växer. Får mig att inse hur mycket Buster skulle vuxit på denna tid. Men han är så fin er lilla kille och tycker mig ana att han är rätt så lik pappa över ögonen, eller har jag fel

Malla:
    Dina tjejr är ju så otroligt söta också att jag vill ha fler söta bilder hela tiden Börjar du falla in i rollen nu som tvillingmamma eller känns det svårt att ta in, svårt att förstå?

Nizen:
    Åter igen drar jag på smilbanden. Tänk att den förtvivlan jag kände för er vid ert negativa besked så sakteliga börjar vändas mot hopp! Har full förståelse för att det är en nervös väntan och att du säkert ibland tom vill spy av nervositet men tyvärr finns det inget annat att göra än att vänta och se. Men jag hoppas att du kan suga på det lilla lilla hopp du har och det kan ge dig ljusglimtar emellanåt. Vad säger pappan om allt nu då? Hur tog han beskedet. När är UL?

Annham:
    Det börjar väl dra ihop sig för spraystart för dig kan jag tro? Hur känns det? Det händer mycket för dig just nu och börja plugga också! Påminn min disträa hjärna vad det är du skall plugga förresten! Förresten så kommer det inte bli något problem med sprayandet och börja plugga tror jag. Man blir ju så van att göra det och anpassar sig supersnabbt så jag tror inte det kommer ställa till med något. Kanske är bra att göra allt på sammagång så får du något som distraherar hjärnan ibland.

Anna:
    Hoppas din födelsedag blev bra och att gästerna gav dig energi och inte bara bara tog energi. Kan tänka mig att det även bar med sig vemodet att du skulle ju nu fått presenter singerade Hugo också, istället får du skicka honom tankar. Har tänkt på dig i helgen och önskat dig en så bra födelsedag som det går efter omständigheterna. Själv har jag ju haft två dåliga på raken så jag vill ju inte fira mer men kanske kanske kan det vända tills nästa. Kan vi inte tumma på det att om vi fyller år nästa år så skall den vara bättre. Har ni förresten hör något från genetikerna ännu?

Klara:
    Är du hemma ännu? Hur mår du/ni? Vill ha rapporter och lite foton tack! Hoppas iallafall att ni alla mår bra och att ni fått komma hem och påbörja den livslånga vardagen tillsammans.

Sogo:
    Hur går det med "rivarålder" tvillingarna? Hinner du med alla göra-själv-saker eller har du fått sänka dina krav ? Kan tänka mig att du har fullt upp med alla 3 nuförtiden men vi vet ju alla att det är det man kämpar för trots allt så för mig låter det som en uuuuuuuunderbar tid

Fia:
    Håller mina tummar fortfarande. Hur känns det nu? Antar att det är en nervös väntan precis som för Nizen. Men som sagt ni har ju ett litet tickande hopp där inne och varje dag som går kommer ni förhoppningsvis närmare ert slutmål! Har du några symptom ännu eller känns det fortfarande abstrakt?

FD:
    Så min "amason" till sist ! Tack för dina fina ord de värmer otroligt. Har liksom tappat ganska mycket självförtroende i den här processen (ja du vet väl hur det är) så alla fina ord letar sig in i ens självkänslas djupaste vrå och tinar det frusna. Så imorgon sprutstart åhhh så skönt. På något sätt så går tiden så mycket fortare och allt blir mer verkligt när man börjar spraya. Hoppas första sprutan går bra eller det vet jag ju att den kommer att göra för en fighter som du! Förresten vill jag ju höra mer om alla planer kring boendet (ja jag har tjuvläst ) också! Tycker det är bra att du även letar på det planet också eftersom jag vet att det är bra att ha fler saker att uppehålla hjärnan med. Det gäller att få framtidshopp!

• Kyoko

Anna:
    Skönt att det var en fin dag trots allt din födelsedag och att nedräkningen till Lund börjar lida mot sitt slut

• Kyoko

Fia:
    Lycka till med allt FVP, Flytt etc. Jag håller mina tummar och du kommer in och rapporterar när du har lust och möjlighet. Skönt att se att du mår ganska bra iallafall!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!