Ett år i september...
Min gynekolog sa att utredningen skulle gå snabbt, tyvärr frågade jag inte vad som menades med snabbt... Ja, ja vi får väl se, nu är det igång i alla fall
Min gynekolog sa att utredningen skulle gå snabbt, tyvärr frågade jag inte vad som menades med snabbt... Ja, ja vi får väl se, nu är det igång i alla fall
Min man har tid nästa vecka för spermaprov. Gynekologen sa att det kunde ta en hel månad för det provet.. Jag tror dock att felet ligger hos mig om det är ngt fel. Nää, nu vill jag har barn. Helst igår.
Drar igång den här tråden.... Hur går det för alla?
Nu har jag fått tid för spolning nästa vecka, ska lämna ett blodprov denna... och väntar på svar på spermaprov.. Mycket väntande blir det. Men som jag sagt tidigare, jag väntar gärna bara jag vet att det kommer funka ngn gång.
Jello: Gjorde spolningen ont?
Nej jag har inte fått några svar på ngt än utan de ska göra spolningen för att säkerställa att det inte är stopp ngn stans. Det verkar gå men väldans fart allting dit jag har gått. De betar av alla tester så fort det bara går...
Ja det kan vara väldigt "svart på vitt" för killar tror jag, gravid eller inte. Det känner ju inte av alla "sken-symptom" och svängningar kroppsligen. De undrar säkert men kan ju inte känna efter på samma sätt. Min kille är dessutom övertygad om att det kommer att fungera förr eller senare, och det är ju bra, man ska ju vara positiv säger de... Önskar att jag också kunde hålla humöret och hoppet uppe lite oftare.. Här svänger det mest hela tiden.
Marge75: Hur långt har ni kommit i utredningen då? Där du går kanske det är ngt de gör först efter att man fått svar på alla andra prover.
Det ska jag göra.. den är i morgon... Dag tre är väl räknat från första mensens dag (den riktiga blödningen)? Jag blev tillsagd att ringa och boka en tid på mensens första dag. Det var ok att göra testet dag 3-5 sa de. Ring dem när det börjar med spotting och fråga om du ska boka en tid.
Ja och glöm inte skicka iväg sambon, de måste ju också göra ngt...
Ja jag är väldigt svängig. Ena stunden tror jag att det här kommer aldrig gå och andra sekunden är jag hur positiv som helst...
Jodu Dofsing, du är inte ensam... Här går minsann inte att lura ngn. Själv har jag ägglossningsvecka och tänkte att jag skulle ta det lite lungt och inte fundera så mkt på sekret, räkna dagar och känningar.... Nu sitter jag här och googlar samma saker som jag gjort 100 ggr förr...
Håller tummarna!!!
Dofsing: Det är de testerna jag också gjort samt spolningen också då. Det kan ju vara så att man har ngt fel på äggledarna. Fast om man inte haft några kända infektioner så skulle risken vara mycket liten, sa min gyn. Dessutom finns det en teori om att man skulle kunna ha ngn typ av "slam" som ligger där och blockerar som försvinner vid spolningen.
Hon var väldigt noga med att påpeka att ibland hittar de inget fel på ngn av parterna. Men då blir det remiss ändå till fertilitetsklinik. Fast det fungerar väl lite olika misstänker jag beroende på vart man går.
Har du pratat med gyn ang vad misstänker om slemhinnan? Jag tror att de ser ganska fort vid VUL om man har normala slemhinnor. Än finns det hopp!
Det är tydligen väldigt olika hur man upplever det. Jag tog inte med min man in men han hämtade mig efteråt. Det rekommenderar jag. Det tog några timmar innan jag var ok och några dagar innan jag var helt ok. Men otroligt skönt att det är gjort!
Jag har testat plus!! Vågar inte tro att det är sant!!
Tackar! Ja känns helt otroligt. Har precis gjort ett test till. Lika tydligt som det andra. Lycka till alla, man ska tydligen inte ge sig...
Ja nu vet jag i alla fall att det är möjligt för mig att bli gravid . Allt kan ju hända. (hoppas ju såklart inte det ). Nu håller jag tummarna så de vitnar för er andra. Jag är väldigt hoppfull nu!! :-
. Jag fortsätter nog att vara inne och "snoka" i de här trådarna om jag får.