• Moln

Ett år i september...

Hej! Jag hoppar in här . Vi ska på vårt första besök nästa vecka. Vi har försökt i över ett år. Det är mycket tankar och funderingar som uppkommer. När det gäller spolning av äggledarna, är det ngt de gör efter en kontraströntgen om de ser att det ser ut att vara stopp. Eller gör man det "för säkerhet skull"? Brukar det ta lång tid efter första besöket innan man får göra några "åtgärder"?

• Moln

Nämen, hej! Jag är överallt och "snokar". Ja precis, jag hoppas in i det sista att jag ska slippa genomgå några tester. Har precis haft mens och går och drömmer att gynekologen ska säga när jag är på besök "men du är ju gravid". Jag är vanligvis ganska öppen som person, men det här håller jag verkligen tyst om, förutom på FL, förstås.

• Moln

Jag har en kompis (den enda som vet att vi försöker, men inte allt) som också håller på och säger att jag ska slappna av och inte nojja upp mig för att det tar lite tid..... hon blev också gravid på första försöket. Vet att hon menar väl.. men, men..
    Får se här nu vad gynekologen har att säga mig/oss nästa vecka. Ska försöka att "dämpa" mig lite så att de inte spärrar in mig .

• Moln

Ja här ska det slappnas av som bara den.. jag ska inte tänka en enda tanke på att bli gravid eller barn. (säkert). Min bästa väninnas sa faktiskt till mig, sluta läs på internet hela tiden. Det ska jag INTE, det bästa jag gjort faktiskt att börja läsa/skriva här och inse att vi faktiskt inte är ensamma.

• Moln

Blev precis "uppläxad" av min väninna här igen som tycker att jag ska sluta tänka på det här och skaffa mig annat som tar upp min tid, så kommer det att hända plötsligt. Kanske sant, men det GÅR INTE sluta tänka på det. Jag tror att när den biologiska klockan har satt igång att ticka ordentligt, då finns det ingen återvändo.

• Moln

Ja det är sant. Jag ska sluta prata med henne om det. Nöjer mig så länge med att häcka här inne på FL. Jag ska också gå och slappna av nu....

• Moln

Ska med iväg på onsdag- Lycka till, till oss...

• Moln

Var på första besöket idag!!! Gick bra, gick till på ungefär samma sätt som för Dofsing. Fast jag ska lämna mitt första blovprov på dag 3-4 i menscykeln. Känns bra det här tycker jag!!

• Moln

Ja man skulle tydligen lämna blod vid två olika tillfällen i menscykeln. Gynekologen berättade vad det var för men nu rör jag nog ihop allt mest tror jag. Mitt VUL såg bra ut varje fall och jag hade visst ngt ägg på gång där...

Svar på tråden Ett år i september...