Alvi skrev 2007-09-18 20:34:04 följande:
Kian: Ahaa, skönt att du har koll på det då! Men, jag körde Winsor Pilates innan jag blev gravid, där är det en del sträcka-ut-övningar, och även en del rulla-upp-från-liggande-övningar, om jag utelämnar dem, kan jag köra det då tro? Vad kör du för pilates?
Jag vågar inte säga vad du kan göra och inte. Det var inte så länge sedan jag själv fick konstaterat DR. Min läkare sa att man kan träna som vanligt, men vad ska man tro? Litar nog inte på läkaren. Jag vet inte vad för slags pilates jag tränar. Ska ta och kolla upp det nästa gång jag tränar. Jag kör det som känns bra...men har ingen direkt koll på om jag gör fel!?
MizzQt skrev 2007-09-19 08:22:04 följande:
När jag var gravid sa min barnmorska att en toppig mage när man sätter sig up, såsom en situps, så är det ett tecken på DR och man bör låta bli att resa sig så då.
Tror inte heller det är bra när magen blir toppig när man tränar. Det känns då inte bra iallafall. När jag var med min son till skolsköterskan så nämnde jag i förbifarten om min DR. Hon visste inte heller nåt om det men hon tyckte att jag skulle ha nåt stöd när jag tränar, typ korsett eller stödbälte av nåt slag. Min läkare tyckte också det, men efter att han hade pratat med kirurgen och denne sa att jag inte skulle ha det, avrådde han det. Förvirrande eller hur???