Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt
HaJoMi: tack!
Jag har ju haft svårt för min mvc-psykolog (gick hos samma via bvc förra gången när jag hade förlossningsdepression) men min aurora-bm sa att jag kunde be att få komma till en annan psykolog som är knuten till en annan mvc istället, så skulle säkert min vanliga bm kunna hjälpa mig med det. Imorgon ska jag ta upp det med mvc och hoppas att det går bra. Jag vet att det är löjligt, men det känns lite pinsamt inför den mvc-psykolog som jag "ratar" och dom sitter ju allihop i samma lokaler. Får försöka slå det ur skallen!
Jag är ju sån som "ljuger" för vårdpersonal, så det sa Aurora-bm att jag måste jobba med så att ajg kan få bästa möjliga stöd och hjälp när jag ska träffa läkare för kontroller eller i samband med förlossning osv. Som tur är har jag min sambo som för min talan om jag blir lite för knäpp och känner mig för utsatt. Som du säger är det ju vitkigt att dom vet så att dom kan hjälpa en. Annars är det ju svårt för personalen.
Det är så skönt att känna förtroende för min aurora-bm. Både jag och sambon kände oss verkligen stöttade och nu tror jag att jag kommer att våga gå in i den här processen mycket mer och släppa loss mina känslor. Dessutom tror ajg att jag och sambon kommer att prata mer om det. Jag har inte orkat med det hittills för jag har inte orkat med alla känsor det innebär att tänka på förlossningen (varken den som varit elelr den som ska komma).
Nu är jag helt matt! Har suttit och stickat lite (min terapi ) och tagit ett långt skönt bad. Somnade i badet och snarkade så det dånade i hela huset. Känner mig otroligt avslappnad efter det och sjönk ner så pass att till och med axlarna klarar av att slappna av nu.
Jag vet ju att lättnaden nu är ganska tillfällig, glädjen över att äntligen ha fått träffa min aurora-bm, och att mycket mer svarta känslor kommer efter det här samtalet. Men nu är både jag och sambon beredda på det i alla fall och vi ska förhoppnignsvis klara av att hantera det på ett så bra sätt som möjligt. Särskilt om jag också får hjälp av mvc-psykolog.
apan: lycka till imorgon!!!
Krickelina: min aurora-bm sa att hon önskat att hon hade kunnat erbjuda mig en tidigar tid med tanke på hur jag mådde. Tyvärr hade dom ju semesterstängt under sommaren så därför var det inte möjligt. Jag tycker därför att du ska försöka få en tid så fort som möjligt och inte vänta till v. 30 som barnmorskan på mvc sa. Håller tummarna för att du kan få en tidig aurora-tid!
Caro Lin e: bara tre veckor kvar nu? Hur mår du?