Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt
crex, håller alla tummar för att Aurora haffar dig idag!
crex, håller alla tummar för att Aurora haffar dig idag!
Åh tack Krickeline Att det kan bli så illa va
Att man kan känna att den där i magen banne mig kan stanna där den är. Hemskt!
Crex, åh vad bra! 11 september är ju helt okej de andra datumen var ju ett skämt
Nu hinner du fundera på vad som är viktigast för dig att ta upp om du känner för det, eller kanske bara andas lite över att nu ha en livlina
Tack ni!
Om ni visste hur bra det gick - och hur bra det var! Jag skulle kunna skriva hela natten.
Att få känna hur det känns när kroppen faktiskt arbetar med en och inte emot en och det stödet vi fick trots totalkaos på förlossningen. Jag kan inte med ord säga hur tacksam jag är.
Jag hade personal hos mig heeela tiden. Fick en AuroraBM som förlöste mig just för att de visste hur ärdd jag var. Likaså peppade de mig till max, gav mig hela tiden tidig smärtlindring osv. Det kom att bli en sådan där upplevelse man bara inte trodde man skulle få vara med om.
Gud, vad jag önskar er detsamma Ska skriva berättelse när tid finnes. Alla tummar till er nu. Tack för allt sröd och vi syns igen när jag kan vara inne och kika här.
crex, håller tummarna för dig inför tisdagen. Hoppas du får ett jättebra samtal!!!
apan, alla tummar även till dig givetvis!
crex, just att jag vrålade som Lille skutt och inte fick ett ord sagt den första kvarten på mitt första Aurorsamtal hjälpte mig mycket att få tidiga insatser och läkarsamtal om planerat snitt. Att jag var rädd var det liksom ingen tvekan om då...
Känner igen mig precis. Var också rädd att bli saklig och korrekt men det räckte med att gå in i hissen så lipade jag halvt ihjäl mig.
Kommer verkligen hålla tummarna för dig i morgon för jag vet hur du känner!
Min AuroraBM hade förresten sett mig komma in på förlossningen och satt och hejade på mig i smyg. Hon funderade på om hon skulle titta in men ville inte om det skulle ställa till det för mig. Däremot kom hon till BB för att höra hur jag mådde, vad jag tyckte om upplevelsen mm. Mycket uppskattat.
crex, det får du så gärna göra
Kan du inte hitta på något? Bjuda över någon eller gå ut och gå med någon?
crex, nej jäklar nej Sorry
Åh crex, vad roligt att läsa! Åh vad bra att det finns tid kvar för som du säger är det ju verkligen en process
Med mina erfarenheter rekommenderar jag verkligen att ha samtal med både Aurora och MVCpsykologen. Tycker det har hjälpt oerhört. Aurora lägger ju upp mer praktisk planering och samtal utifrån det medan psykologen verkligen går in för ens känslor utmed vägen.
Så glad för din skull!
Och med hänvisning till vad du skrev i bloggen. Jag var uppe med en liten present till min förlossningsBM i förmiddags. Vi pratade om hur jag upplevt det och hur jag mådde nu mm och hon sa just att det var så bra att jag var verbal för jag hade verkligen sagt till när jag kände rädslan dyka upp ibland vilket hon tyckte underlättade hennes arbete och vårt samarbete så. Det var roligt och gott att höra!