• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

jo jag har kännt hans dotter i 6 månader

• Anonym

Anonym (B.A)

bra sagt! det är presis så fast de var inte gifta, men vad jag inte gillar är att mamman inte vill ta sitt ansvar. Hon har tcka nej till heltidsarbete och tar ut exrta semester för att hon tyckte hon behövde det, och i stället får han slita häcken av sig för att få det att gå runt. Jag tycker faktiskt att han snart borde kunna ställa lite krav på henne att börja hjälpa till. Men allt du sa var helt korrekt. Vi kände varandra (ca 1år) innan de separerade men var aldrig tillsammans så han har ju egentligen inte gjort något fel, men har nog lite dåligt samvete för att det gick så fort.

• Anonym

TS
    Han gör helt rätt !
    Det finns män som inte bryr sig alls!

Men du ts förstå att han inte är känslomässigt mogen
    för ett nytt seriöst förhållande än!
    Har två vuxna fått ett barn tillsammans och
    i samma veva gått isär tar det lång tid att
    läka alla sår som uppstått och DE kommer att
    ha mycket att behöva prata om.
    Det måste du inse.
    Jag skulle nog tycka att du tonar ner dig och
    låter honom sköta sin "bit"helt själv,
    kan du inte det får du tänka om och gå din väg.

• Anonym

jaja ni kan ju sitta där och reta upp er och veta vad som är bäst...

kära ni jag vet vad som är bäst för mig och han vet vad som är bäst för sig och sitt barn.

och nej han låter inte främmande kvinnor flytta in titt som tätt, och nej jag är super glad att min styvfar flyttade in med oss när jag var liten nu 28år senare så kan jag fortfarande säga det. eller var min mamma naiv med...? ja det måste väl finnas nån oskriven regel i flytta i hop lagboken om det med.

Men varför drar du upp det här med hans barn att hon skulle må dåligt av detta det gör hon ju inte, så varför ska du få det till ett problem när det inte är det?

• Anonym

ja de separerade genom att flytta för 5månader sen, men känslomässigt separerade han för längesedan, han har kommigt över allt men tyvärr inte hon.

• Anonym

mamma

vad för krav har jag ställt? Jo jag tycker att hon ska ta sig i kragen och göra vad som är bäst för henne, tänk om han inte helt plötsligt kan ställa upp med allt, hon måste bli oberoende av honom. Att hon ska bo kvar i huset är ju upp till dem, även om jag tror att det kommer ställa till med mer bråk.

• Anonym

Anonym (B.A)

du har så rätt och jag vet att jag kan låta gnällig, och jag vill absolut att hon ska komma över det här separationen på bästa sätt, klart man förstår att det är jobbigt. men när han får slita häcken av sig och inte själv har råd med semester då tycker man ju att det blir lite jobbigt. jag har aldrig ställt några krav och givetvis kommer stötta honom så gott jag kan.

• Anonym

sambo

nä jag har inga barn, och aldrig sagt att jag vet allt om barn, men jag vet när en situaton är bra eller dålig. Och jag vet att situationen med hans barn och mej flyttar in hos dem är helt positiv. Så tänker inte göra ett problem av det. Det kan hända att endel barn blir stressade av en sådan situation, men inte detta barnet så varför gör alla det till att hon måste må dåligt??

• Anonym

mamma

han har aldrig sagt ett ont ord om henne. vart har du fått det ifrån? han har stor respekt för henne det är ju ändå hans barns mor. Nej jag har aldrig träffat henne öga mot öga, men jag vet ju hur situationen är, min sambo skulle aldrig säga saker för att svart måla henne inte ens till mig.

• Anonym

Anonym (B.A)

jo barnet vet om mig och har träffat mig. Hon är väl dock för liten för att förstå. Att exet inte vet är väl för att han är rädd för hur hon ska reagera, hon verkar ju lite instabli och det skulle väl inte hjälpa henne om hon fick veta det just nu. Vi är inte sambos ännu, men kommer bli i slutet av augusti så hon kommer väl få reda på det då. han separerade pga av att han först och främst växt ifrån sitt ex känslomässigt, och har tom sagt att han skulle ha kunnat stanna med henne enbart för barnets skull även om han inte var lycklig. Men han fick känslor för mig och insåg att det var inte rätt mot någon att stanna i det förhållandet.

Hans familj och endel vänner vet att han träffar någon, men har inte träffat mig.

• Anonym

mamma

ja ja du har lämnat denna tråd, ja jag har kanske gnällt på xet men det är vad jag har fått för egen uppfattning av hennes handlingar, tex han ordnar att vara ledig när hon jobbar så han kan ha dottern men då går hon och fixar så mormor åker iväg med dottern(mormor vet inget) så då får han inte träffa henne alls den veckan. nästa gång han ska vara ledig för hon ska jobba är 1 och en halv vecka, då har hon fixat att han inte får se sin dotter på över 2 veckor. Och det skär i hjärtat för jag vet att han saknar sin dotter så. Och jo jag tycker hon kan vara orättvis när hon gör så.

• Anonym

ja det säger jag med snart....-)

• Anonym

Ja jag blir helt snurrig av alla svar, men jag känner mig verkligen inte bara som den "nya flickvännen" absolut inte han visar med allt att han vill att det ska vara vi, och jag vet att han inte har några romantiska känslor för henne. Men tror dock aldrig att de kommer lösa alla sina problem hur länge man än väntar. Jo visst finns det lagar men skulle de folja alla dessa så skulle hon sitta i klistret, så hon ska nog vara glad och försöka lite medvilja för att han inte drar det så långt.

• Anonym

jösses!! Har inte kollat in här på ett par dagar.... Vad säger man?? Som du ser TS så kommer det här inte att bli lätt för dig framöver, därav att jag sa till dig att han bör städa lite framför egen trapp först. Jag tror inte att han lär komma undan advokat och allt annat elände, vilket jag tror är en av orsakerna till att han kanske tassar på tå. För som du säkert märkt så finns det många åsikter i sånt här. Man pratar ofta om hur elaka och egoistiska alla män är vid en separataion, men det finns lika många kvinnor som är riktiga skithögar fast dom ska tydligen rättfärdigas i sitt beteende....
    Det du nu är i början på att uppleva har jag upplevt och upplever fortfarande efter X-antal år. Hon krävde flera tusen i månaden trots delad vårdnad och att hon hade hela barnbidraget. Allt för att kunna bo i fin bostadsrätt, ha sommarstuga, ny bil och kunna shoppa loss vilket är hennes stora passion. Under viss del av denna tid så var hon sambo.... Det har varit advokat och tingsrätt inblandat eftersom hon vill ha pojken för sig själv. Anser att eftersom hon ammat honom så har de ett större band mellan sig. Nu gick det inte hennes väg så idag är hon ännu mer bitter och elak. Precis som din killes X så försöker hon att sabba kommunikationen mellan far och son, han blir svår att få tag i osv. Pojken är idag 8,5år vilket resulterar i att om han vill prata med pappa när han är hos mamma så brukar han ibland smyga undan med telefonen och ringa själv. Usch, jag kan skriva en roman om det här känns det som...
    Men som jag sagt tidigare, det finns inga lagar och regler. Gå på känn så fixar ni det här. Men var beredd på att ni kommer inte att bli av med skitkärringen förrän tösen är 18, och inte fullt ut ens då. Och ha i minnet att barn har man bara till låns. Hennes beteende kommer i slutändan att enbart drabba henne själv så ge inte upp.
    Kram från en som vet...

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???