• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

mamman har henne mest sen har han henne när han är ledig, ja jag tror inte att en 2,5 åring tar så stor "skada" hon verkar inte fattan riktigt vad det är som händer och han försöker vara som vanligt med henne, och hon har inte visat några symptom på att verka stressad av situationen.

• Anonym

Ess

oj tror du, men det kan ju dröja hur länge som helst och iom de har ett barn så blir han ju aldrig av med henne, så det kommer ju alltid finnas saker att bråka om.

• Anonym

Ackii

ja den diskutionen har varit uppe med, att han ska ha henne mest, men det skulle hon aldrig i hela livet gå med på, och då skulle ju hon behöva betala underhåll till honom, men så långt hade hon inte tänkt, för henne är det bara han som ska vara betalnings skyldig inte hon.

• Anonym

jo man tycker ju det men så tycker inte hon och han går på vad hon tycker, han vill inte starta bråk. Hon vill att barnet är hos henne mest och sen kan han ha henne när han är ledig om det passar henne. Och sen sitter hon och skickar meddelanden om hur hon inte kan fatta hur han kan vara borta från sitt barn så mycket att hon klarar inte ens den dagen barnet är hos honnom. Men han vill ju se henne mer men får inte, men det har han sagt från början att några advokater och rättegångar blir det inte på tal om.

• Anonym

jag tycker att det verkar som om han vill att det ska bli bra mellan honom och exet. Var det hon som ville skiljas? Han hoppas nog att om han är snäll så får han komma tillbaka, varför skulle han annars smyga med dig? jag hoppas att du inte blev ledsen av mitt svar för det var inte meningen utan jag är bara ärlig.

• Anonym

Anonym (Mamma)

absolut klart att jag har tänkt på att jag blir en bonus, och något vi pratat om jätte mycket och båda vet presis vad den andre känner inför detta. Jag har redan träffat dottern några gånger och hon och jag går super bra ihop, även om det bara gått 5månader och skulle det ta längre tid skulle dotter vänja sig vid att det bara är hon och pappa och sen helt plötsligt dyker det upp någon i hennes hem och ska bo där, det vet jag inte om hon skulle gilla. Den biten har löst sig kanon.
    Och jo varför kan man inte tänka på det ekonomiska?? Varför ska han få behöva leva knapert, vi vill leva tillsammans så hur länge ska jag ha en lägenhet att förvara mina grejer i tycker du, vad är en rimlig tid? För jag kommer ju vara hos honom jämt ändå, så det kommer ju bara kallas att jag bara sover över där då men gör allt som jag skulle gjort som om jag hade mina grejer där och verkligen bode där med.

• Anonym

nej det var han som ville separera och han är helt klar med att han inte vill vara med henne. Tror mer han känner skuld och inte vill såra henne mer med att säga att det redan finns en ny i hans liv.

• Anonym

nästan lik

oj oj ja det kommer ju alltid finnas ett band emellan dem, och de har varit tillsammans i 12 år så visst kommer det nog ta ett tag för henne att komma över att han är inte hennes längre.

• Anonym

mamma

men du nu är det så att alla är olika, jag är oxå skilsmässobarn. Jo jag tror eller vet att det är ett tryggt hem för henne, hon är älskad av alla. Nu är det ju inte så att jag har flyttat in med en gång utan 6månader efter, barnet lider inte så varför ska vi låtsas att hon gör det eller leva som om att hon gör det? jag tror inte min partner skulle låta mig flytta in om han ansåg det olämpligt. Det som hände din son har ju inte hänt här så vart tycker du är problemet? Inte är det barnet utan bion.

• Anonym

en bit över 30. Känns som man pratar med endel barn här. Herregud är man vuxen så vet man nog vad som är bäst för sig själv och min partner vet exakt vad som är bra och inte bra för sin dotter. Tycker det är tråkigt att folk ska veta hur man ska gör och när man ska göra saker. som om man inte vet vad som är bäst för en själv.

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???