• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Visst jag har inget emot att han hjälper henne men hur länge ska det pågå?

• Anonym

Låter väldigt tidigt att DU planerar att flytta till honom om en månad.

• Anonym

jo visst kanske det, men vi har då haft ett förhållande på 6månader och vi har känt varandra längre. Annars är alternativet att jag flyttar till en egen lägenhet och kommer säkert vara hos honom hela tiden, men så får vi betala 3 hyror, vilket inte skulle funka. Och jag flyttar nu pga att jag fått jobb.

• Anonym

Låter som att du hittat en BRA man, låt det ta sin tid. Ha förståelse några månader till och ta det lugnt. Det är mitt råd. Annars skrämmer du kanske iväg honom. Han vill ju uppenbarligen hjälpa både sitt ex och sin dotter.

• Anonym

Oj, träffades ni innan han avslutat sitt förhållande?

• Anonym

Jo han är en bra man och kanske är jag bara lite gnällig just nu, men när jag får hjälpa honom med sin hyra för att han ska betala hennes känns lite surt...om hon visade lite vilja att försöka stå på egna ben skulle jag må mycket bättre.

• Anonym

Vi jobbade väldigt nära varandra ett tag, men det var inget då, utan att vi har blivit ett par efter de separerade.

• Anonym

Jo jag vet visst har jag aldrig krävt att han ska sälja huset(men hon kräver att få bo kvar där utan att ge honom sin del), men jag tycker visst att hon kan börja jobba heltid, för det går att lösa så han har dotter när hon jobbar och tvärt om.

• Anonym

Känner igen lite av det du berättar.... Mitt tips är att se till att INTE flytta in förrän han talat om att du finns i hans liv. Se till att han slutat betala hennes räkningar och allt annat han fixar åt henne. För det de har gemensamt numera är ett barn ingenting annat. Hon får sköta och leva sitt liv samtidigt som han lever sitt. Man måste kunna gå vidare med sina liv samtidigt som man ser till barnens bästa. Men det innebär inte att hon ska kunna utnyttja pappan för sina behov. Han ska bara tillgodose barnets behov!! Du kommer att få ett helvete om du har otur. Bittra X med barn är inte att leka med, hon kan se till att era liv blir ett litet helvete rent ut sagt.
    Så se till att han städar framför egen trapp innan du flyttar in hos honom!!!

Lycka till

• Anonym

ojoj det är presis vad jag har befarat kan hända....att man får ett bittert ex efter sig. Vet tyvärr inte vad jag ska göra med flytten, för jag måste flyta iom att jag har fått ett nytt jobb, och det går inte ekonomiskt ihop att betala 2+ev1extra hyra.

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???