• Plankis

Ärva sin mors förlossningar?

Vissa påstår ju att man gör det. Så jag tänkte bara kika med er härinne? Stämmer det för er? Eller är det bara skitsnack?

Min mamma har 2 barn, båda förlossningarna slutade med sugklocka. Iof har vi inte ens lika kroppsbyggnad hon jag..

Jag jobbar som uska på en förlossningsavd, och sugklocka är min värsta mardröm. LIVRÄDD!

• Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?
  • tingeling 74

för mig stämmer det verkligen...långa tunga förlossningar...precis som min mamma...

• BHJE

Min mamma o jag har snarlika, lätta förlossningar med den enda skillnaden att hon gick något över BF o det har inte jag gjort, så för vår del så stämmer det rätt bra.

• septbebis

Stämmer absolut inte för mig. Jag har snittats 3 ggr pga bäckenträngsel. Min mamma och mina 3 systrar har fött vaginalt.

• Shadilly

Nä det tror jag inte. Visst kan man ju ärva rent kroppsliga drag av sin mamma, som form på bäckenet och så.
    Men det är ju så mycket annat som spelar in, dina muskler, hur värkarbetet gått (har du fått sova ut eller kommer du in på BB efter att ha sovit fem upphackade timmar på två dygn) etc.

Så det är väl inget som säger att du kommer ha en likadan förlossning.

• Plankis

nej man kan ju bara vänta å se å hoppas på det bästa!

Skrev i ett tidigare inlägg varför jag tycker sugklocka är hemskt.

• mamma 05 07 09

Nja njo kanske.

MAMMA fick min bror(första barnet) 11dagar för tidigt, tog ca 3 timmar. Bedövning (inte rygg...petidin?!). Klipptes (tror jag).

MAMMA fick mig(andra barnet) 13dagar för tidigt, tog ca 45 minuter. Hann inte få bedövning. Sprack (tror jag).

JAG gick över 10dagar med sonen enligt runtin ULs BF annars 4dagar, det tog 1 timma och 23 minuter. Ingen bedövning. Sprack ingenting.

JAG hoppas självklart på liknade förlossning med kommande barn!

• nitedrive

Nja,min första var värre än min mammas enda.Så det finns inga definitiva sanningar.Hon höll dessutom på att föda två månader för tidigt,det har aldrig jag gjort.

• ShooShoo

Ja, jag har ju inte fått föda än, men min graviditet är samma som min mamma, säger hon. Har inte spytt eller haft någon svår graviditet, kanske mått lite dåligt först i början av oljelukten, men annars inget.
    Så vi tror att det kommer att gå lika dant som för min mamma.
    Jag "kom ut" på 5 minuter.

Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?