• Plankis

Ärva sin mors förlossningar?

Vissa påstår ju att man gör det. Så jag tänkte bara kika med er härinne? Stämmer det för er? Eller är det bara skitsnack?

Min mamma har 2 barn, båda förlossningarna slutade med sugklocka. Iof har vi inte ens lika kroppsbyggnad hon jag..

Jag jobbar som uska på en förlossningsavd, och sugklocka är min värsta mardröm. LIVRÄDD!

• Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?
  • Little Wing

min mammas första var lååång och slutade med sugklocka för "humanitära skäl", alltså, min mamma var helt slut och dom drog ut mig med klockan för hon orkade inte mer. klippte henne gjorde dom också.

min första gick snabbt och komplikationsfritt.

• Pumpalicious

Jag blir skit skraj när jag läser den här tråden. Mamma låg i 25h med mig, sen tog dom sugklockan. Jag kom ut helt blå/lila och fick ligga i kuvös i fem dagar...

• Cs mamma

Nej verkligen inte. Mamma hade 22 timmar med värkar med mig. Slutade med personal liggandes på magen och trycker ut mig samtidigt som dom tar sugklockan. Därefter kommer inte hela moderkakan ut för henne.

Jag: Under 8timmar efter första värken är dottern ute detta trots att jag blev igångsatt dvs kroppen var inte mogen. Allt gick hur bra och enkelt som helst. Hade lite skrapsår och syddes två stygn.

• Duckan74

Jag tror inte på att det ärvs men min förlossning var nästan identiskt med mammas då jag kom till. Tre dagar före bf och inga direkta förvärkar. Tog inte lång stund innan vi var öppna 10cm och det hela gick fort och bra.

• Plankis

Ja man kan ju bara vänta å se, huvvesaken är ju att bäbisen får må bra! Men ändå, usch ryser av den där klockan.. Det kan inte hjälpas!

• Miew

jg atror inte att det stämmer, min mamma hade väldigt lätta förlossningar, alla tre typ bara gled ut på nån timme. Jag däremot låg i tre och ett halvt dygn med den första och 6 timmar med den andra så jag tror det är väldigt individuellt.

• Kristin24

nä min mamma o mina förlossningar har varit olika...min två har varit helt olika varandra dessutom.

Go och glad Kexchoklad
  • Tjiklex

mamma å mormor hade snabba å lätta förlossningar. Min tog 2h å 50 min. snabbt å lätt. Syrrans tog ca 3 h 10 min. =)

• DIVGRL

Finns inte en chans att man ärver den. Sen att det kan vara nåt liknande nångång sätter jag mig inte emot!

Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?