• Plankis

Ärva sin mors förlossningar?

Vissa påstår ju att man gör det. Så jag tänkte bara kika med er härinne? Stämmer det för er? Eller är det bara skitsnack?

Min mamma har 2 barn, båda förlossningarna slutade med sugklocka. Iof har vi inte ens lika kroppsbyggnad hon jag..

Jag jobbar som uska på en förlossningsavd, och sugklocka är min värsta mardröm. LIVRÄDD!

• Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?
  • Kathy1

Min mamma födde mig 3 veckor för tidigt, hon hade ett hell m värkar och med facit i hand så hade hon trångt bäcken. Men det tog nog 48 h för mig att titta ut. Min lillebror gick fortare, kanske 24 h.

Min första förlossning var 8 veckor för tidigt, gick på 6 h sedan vattnet gått och värkarna startade. Iofs så fic jag dropp som hämmade värkarna och försvagade dem för de vill ha kvar henne längre. DET var jobbigt, att inte få krysta på 3 h! Att hålla emot tar musten ur en totalt.
    Den andra blev jag akutsnittad med.

Så inget lika här inte.

• snuttP

Min mamma har haft 3 super lätta förlossningar, jag fick en mardröm. Dom provade med sugklocka, men inte tusan kom ungen ut för det. Slutade med urakut snitt efter många dygns kämpande.

Sen en helt annan sak.. Jag vägrar med sugklocka igen, men det är för att en vänninas vännina hade det när hon skulle föda, det slutade med att barnet dog, ett kärl i huvudet gick sönder. Så jag vågar inte sugklocka igen.

• Plankis

snuttP: men vad hemskt med din vänninas barn fy sjutton!

• Plankis

eller vänninas vännina, skrev du.

• No way

mamma hade två snabba förlossningar.

Min tog 72 timmar sen togs han med sugklocka

• PiaMaria

jag är född med akut kejsarsnitt och min dotter är också född med akut kejsarsnitt. ska bli väldigt intressant att se den dagen jag förhoppningsvis blir mormor hur min dotter får sitt barn *ler*

vill ju självklart att hon ska få en bra förlossning.

• sagvil

Stämmer inte här!
    Min mamma gick över 14 dgr med båda mig och brorsan. Hade 2-dygnsförlossningar med båda.
    Jag har fått båda mina tidigare än beräknat ( 14 dgr & 8 dgr) första tog 4,5 timmar och tvåan for ut på 2 timmar!

♥ Två prinsessor ♥
  • Perry the Platypus

Min mamma gick 3 veckor över tiden med mig. Förlossningen var lååååång och mycket plågsam för både henne och mig. Doktorn sa till slut till min far att "vi försöker rädda mamman". De försökte slita ut mig med både tång och sugklocka. Jag fastnade(!) dessutom halvvägs ute (för att hon egentligen var för trång för att föda vaginalt) och har en cp-skada i armen som minne.

Själv hade jag ett totalt förlopp på under fem timmar (förvisso med sugklocka) och födde nästan 7 veckor för tidigt.

Inte många likheter m a o!

• Mogika

Jag hoppas jag får som min mamma, av hennes 4 barn tog jag längst tid, hela tre timmar!

Vi ska bli mamma och pappa!
  • Panodil

För mig stämmer det inte, som tur är!

När mamma födde mig (första barnet) så tog det 35 timmar och slutade med sugklocka.

Mitt första barn föddes på 4,5 timmar, en väldigt snabb och enkel förlossning.

Väntar nu på att tvåan ska titta ut och hoppas på en lika smidig förlossning denna gången!!

Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?