• Plankis

Ärva sin mors förlossningar?

Vissa påstår ju att man gör det. Så jag tänkte bara kika med er härinne? Stämmer det för er? Eller är det bara skitsnack?

Min mamma har 2 barn, båda förlossningarna slutade med sugklocka. Iof har vi inte ens lika kroppsbyggnad hon jag..

Jag jobbar som uska på en förlossningsavd, och sugklocka är min värsta mardröm. LIVRÄDD!

• Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?
  • HelHel

Både min mormor och min mamma har haft väldigt lätta och snabba förlossningar. Min förlossning tog 6 timmar från första värk tills hon var ute och jag öppnade mig helt på 4 timmar utan att ha särskilt ont. Använde enbart lustgas och sprack ytterst lite (2 stygn).

• Ocean WoW

Varför är du rädd för sugklocka?

Jag menar när du skriver att du jobbar som uska på förlossningsavdelning så antar jag att du varit med om en del? Finns det inga alternativ du kan tänka dig?

• Små Hjärtan

Föt mig har det stämmt. Mamma hade snabba lätta förlossningar. Mina var ytterst lute längre än hennes.

En liten flicka beräknas komma den 6/9-07
  • Jenkizen

Både jag och min syster har haft lika lätta förlossningar som våran mor hade
    så på oss stämmer det
    Men jag tror inte att det behöver vara så för alla

Lycka till med din förlossning

• jojo7

både min mormor och min mor och jag har haft väldigt lätta och snabba förlossningar..  Jag frågade sammafråga som du till min BM och hon sa till mog att det är inte bevisat att det är ärftligt men det verkar nästan så när man pratar med många..

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • jacklin

nu vet jag inte riktigt hur min mamma har haft det, men kan säga att min svägerskans mammas förlossningar har slutat i kejsarsnitt medans svägerskans har gått helt vanligt och fort.

• Plankis

Tycker bara att sugklocka ser så hemskt ut, sett paniken verkligen i mammornas ögon Sen tycker jag att det blir så kaotiskt i rummet. Usch, typ vad som helst UTOM sugklocka. För min moster blev det också sugklocka, fy Då dör jag!!

• fiffilotta

min mammas förlossningar var ganska lika min förlossning, hennes tog längre tid och hon hade väldigt trångt bäcken, men mycket annat stämde, t.ex. fick dom ta hål på hinnorna så att vattnet gick.

min dotter togs med sugklocka och jag tyckte det var hur skönt som helst! hade ingen ork alls kvar och det tog 30 sek så var hon ute.

• mamma2004

Min mamma har haft lite olika förlossningar. Npgra lätta och snabba och några lite längre och jobbiga. (5 st) Men ingen har slutat i kejsarsnitt eller sugklocka.

Både min syster och jag har haft väldigt lätta förlossningar. Syrrans längsta förlossning av 3 var på 9 timmar. Och min längsta förlossning av 2 var på 6 timmar.

Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • Louise H

Min pojke kom ut med hjälp av sugklocka och det funkade super. Sprack lite (4 stygn tror jag det var) och personalen var super. Jag var oxå lite rädd för sugklocka och det "kaos" som jag förväntade mig runt det, men när det väl hände så reagera jag inte på att det var 8 pers i rummet, kändes tryggt.

Svar på tråden Ärva sin mors förlossningar?