Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh

Moderatortråden

Jag hittade mitt eget öga en gång på en annan medlems presentation.
    web.telia.com/~u45613402/FLbilder/englamor.jpg

Hon påstod att hon fått bilden av en kompis som i sin tur hittat den på en amerikansk konstsajt. Hmm? Ok, sammanträffanden sker men att min bild först skulle stjälas av någon, läggas upp på en jättesajt bland ca 5 miljoner andra bilder och där hittas av en svensk tjej som ger den till en kompis som råkar vara medlem här på FL där jag "lever och bor"? Njää!

Hon försvann härifrån när hon förstod att jag inte trodde på hennes story. Möjligtvis finns hon kvar i annan skepnad men hon vågar sig nog inte på mina bilder igen i alla fall.

• Roisin Dubh

Du är för liten,

Jag har min bildverkstad här där jag ber om bilder för att öva i photoshop. Jag har många gånger fått erbjudanden om betalning men tackat nej då det skulle vara oetiskt och hycklande då jag gått ut med att erbjudandet är helt gratis. Skulle jag tagit betalt, om det så bara rörde sig om ett enstaka tillfälle, så hade mina inlägg här gått under reklamreglerna och fällts.

Att göra reklam för en tjänst man på något sätt drar ekonomisk nytta av räknas som reklam. Får vi in uppgifter om att du sålt något av de alster du gjort i samband med ditt inlägg här så tas alltså inlägget bort.

• Roisin Dubh

Jag rekommenderar att du annonserar i Köp & Sälj, Du är för liten.

För om du drar någon som helst ekonomisk nytta av din verksamhet får du inte göra reklam för den här i forumet. Det spelar ingen roll om du inte skriver rakt ut att man kan köpa bilderna efteråt. Inte nu när vi vet om att så är fallet.

De som lägger reklaminlägg för diverse företag brukar ju inte heller skriva att de säljer något utan "tipsar" bara lite diskret om något för att få länka till deras sida. Detta tolkas också som reklam även om de inte skriver något om att de säljer saker.

• Roisin Dubh

Giz, vi gör ju REKLAM för dig här!

• Roisin Dubh

Du är för liten,

Eftersom du inte driver ett registrerat företiag utan bara gör deta på fritiden och inte tjänar några större summor på det tror jag inte Patrik invänder mot att du annonserar i Köp & Sälj. Observera TROR, för att veta mer exakt så får du fråga Patrik. Jag vet bara att du inte får annonsera i forumet och Köp & Sälj ligger utanför moderatorernas område så den biten får redaktionen reda. Jag vet bara att en annan tjej tidigare haft annons om teckningar hon gjort i Köp & Sälj och vad jag vet så gick det bra.

• Roisin Dubh

Ha ha, mycket jag "Bara vet" ikväll! Ursäkta men jag försöker formulera inlägg samtidigt som ungarna kommer med 20 frågor. Inte så lätt!

• Roisin Dubh

ttal,

Nej det är inte lätt för redaktionen heller om det inte finns några klara bevis. Det de kan göra är att se om medlemmen lämnat äkta uppgifter vid registreringen och om de gjort detta kan man konfrontera personen och tala om att misstankar finns. Jag tror de flesta som "trollar" sig lämnar falska uppgifter och om de trots allt inte gjort detta kan kanske ett personligt telefonsamtal med frågor nog få trollet att erkänna.

Kom ihåg att man inte får registrera sig här utan att lämna personuppgifter. Om dessa uppgifter inte stämmer så är det grund nog för att bli av med medlemskapet.

• Roisin Dubh

N E A,

Därför att FLs regler för anonymitet är så. Anonymiteten är en exklusiv funktion som man måste visa att man kan hantera på rätt sätt för att få använda den. Första gången gäller en veckas indragning av funktionen och om det skulle ske igen dras den in längre tid. Detta är för att de som inte klarar av att sköta eller förstår sig på funktionen ska kunna missbruka den.

Naturligtvis kan man göra misstag och kryssa fel i rutan. Det man måste göra då för att inte bli drabbad av onödig indragning av funktionen är att direkt rätta till sitt misstag genom att ge sig till känna i tråden och visa att det var ett misstag.

/Moderator

• Roisin Dubh

Emy,

Vi diskuterar inte enskilda rapporterade ärenden öppet i forumet. Den som rapporterat får mail om vilken åtgärd som tagits när ärendet är behandlat (förutsatt att man fyllt i mailadress)

• Roisin Dubh

Alla fall bedöms individuellt. När det gäller just ärenden som rör något brottsligt lämnar vi det till redaktionen att avgöra vilka åtgärder som ska tas.

Svar på tråden Moderatortråden