Inlägg från: Du är för liten |Visa alla inlägg
  • Du är för liten

Moderatortråden

"Patrik tittar på en dokusåpa med fötterna på vardsgsrumsbordet och servern har fått ångest och klarar sig inte utan honom"

• Du är för liten

Hej jag hade en tråd där jag frågade om referensbilder på barn men den blev borttagen då några av dem jag gjort bilder åt ville köpa dem, på grund utav att det skulle vara reklam.

Är det okej o göra en ny tråd där jag ber alla som var okej med att jag fick måla av deras barn skriva igen? Jag fattar varför det togs bort men moderator skrev även att det var okej tills de började prata om pengar, så då vill jag veta om jag får göra en ny tråd där jag säger att de inte får prata om pengar, där jag ändå kan få be om att få bilder mailade till mig?
    Jag vill liksom fortfarande öva på bilderna, som var hela poängen med ursprungstråden.

• Du är för liten

Varför tog någon bort den nya ny då när du sa att jag fick och jag poängterade att det inte handlade om att sälja?

• Du är för liten

jag skrev såhär:

Hej!
    Den gamla tråden är borttagen för att den bröt mot medlemsvillkoren om reklam när det handlade om att köpa originalen.
    Jag vill dock fortfarande öva på bilder så alla ni som skrev i den gamla tråden kan väl vara snälla o skriva här igen, för jag kan knappast komma ihåg alla som bara skrev i tråden och inte mailade.
    Detta handlar alltså inte om att jag skall sälja några bilder utan om att jag vill öva. Skulle vara kul om ni skrev, det var så många fina bilder

Min mail är nathalie@deus.se om ni skulle skicka över någon bild, jag svarar där om jag inte är inne på familjeliv. Det är bättre att ni skickar en bild dit med en gång än säger att ni har en i galleriet i min gästbok (svårare att hålla reda på), så om ni undrar vilken bild som är bäst o så så maila dit, men mycket av ansiktet ska gärna synas

Vad är inte okej, vad måste jag ändra? Det blev borttaget, det blev även en himla massa dubletter överallt för servern är hyperkonstig

• Du är för liten

Jag förstår om många då kommer att maila mig o fråga om dom får köpa bilder o tro att det är underförstått i den nya tråden, men är det fel då om folk frågar det i min _privata_ mail, och det inte står _något_ om det i tråden.
    Är det t.ex. fel om nån helt okänd flr mig på FL ser nån teckning jag gjort o mailar mig privat o frågar om jag kan rita en åt honom eller henne?
    Jag vill hemskt gärna öva på bilderna, och säljer dom gärna också, men det är klart att jag inte vill bryta mot regler, men är det fel o ha en övningstråd där jag får tillstånd, om det är så att nån frågat i min prviata mail?
    Ska jag ta bort min privata mail så dom inte kan skicka bilder dit, då funkar det ju inte, ska jag... ja hur ska jag göra?
    Blir det mot en regel för att vi båda är medlemar på familjeliv då, eller hur skall jag göra för att få ha en tråd med övningsbilder? För jag kan ju säga att ingen får maila mig, men det finns ju inget sätt för moderatorerna att veta om jag gör det..

Det blev hemskt komplicerat det här!

• Du är för liten

Hur får jag då skriva i tråden för att det skall vara okej? Får jag inte ha tråden alls då?

Jag skulle inte ta betalt för dem, det vet ju alla som såg originaltråden, utan det var så att giz erbjöd sig köpa originalet när jag hade gjort det, och då tänkte inte jag på att man inte fick sälja saker så, då min tråd inte var reklam från början. Men jag ser att det ses så på andra inlägg jag skrev senare.

Kan man skriva något under annonser då? För det verkar som att ni tycker att jag inte får ha tråden alls, eftersom jag måste få bilderna privat och då måste dom ha min mail och då kan ni ju inte veta om jag säljer, om ingen får reda på det och säger det då dvs, det verkar hemskt krångligt?

Jag MÅSTE ju få betalat för portot om jag skall skicka ett original till någon annars blir jag ju ruinerad på 33 kronor per paket Jag förstår att jag inte får det, men hur får jag ha det i tråden? Får jag ha någon alls?

• Du är för liten

Det är ju ingen tjänst utan jag vill öva, och jag tyckte jag gjorde de andra en tjänst när JAG skickade, sen ville Giz betala mer än portot.
    Vad trist det blev :-/

• Du är för liten

Köp och sälj menar jag, får jag skriva där om ni tycker att jag inte får ha någon tråd?

• Du är för liten

Nej det får jag inte heller va, reglerna verkar vara så att man måste köpa en annons för o få göra nåt sånt då eller?
    Antar att det är bäst för sajten då de tjänar pengar på annonser från företag.

Som jag uppfattar det får jag alltså inte det.
    Sista fråga då, får jag skriva på min presentation o länka till en extern site?

• Du är för liten

Får jag det? Det står för begagnade varor, och lite anant, jag vet inte hur jag skall tolka det?
    Det verkar vara så att man inte får skriva där nämligen, för att då måste man som ett företag köpa en annons.
    Min "tjänst" stämmer in på att det är barnrelaterat, det gör det ju, men faller den inte under andra regler?

Svar på tråden Moderatortråden