Du är för liten,
Ja anledningen bygger på erfarenhet. Det tar helt enkelt alltför mycket onödig extratid för oss moderatorer att behöva ta långa diskussioner med medlemmar som av den ena eller andra anledningen inte accpeterar våra beslut eller reglerna. Även om det stora flertalet är trevliga mot oss och snällt villiga att lyssna på de förklaringar vi ger så kan man inte bortse från dessa fåtal medlemmar som gör vår uppgift här ruskigt surt.
Jag har endast de senaste dagarna blivit kallad för "hök", "piraya", "struts", "maktfullkomlig", "frigid", "polis" och annat kul för att jag gör mitt bästa för detta forum. Detta utan att ens ha haft någon personlig kontakt med dessa medlemmar. Förut när jag var ensam moderator och tog mig tid att ha den kontakten vid anmälningar så var det än värre.
Om vi moderatorer över huvud taget ska orka med den otacksamma uppgift vi har här så måste vi tillåta oss att skapa en viss distans. När vi tar iru med rapporter så agerar vi under namnet moderator. Exakt vilket nick som däljer sig bakom moderator ska inte ha någon betydelse då vi ska följa samma riktlinjer som satts upp av redaktionen. Om redaktionen anser att en moderator inte håller sig till dessa riktlinjer eller på något sätt missbrukar sin moderatorroll så tas rollen ifrån denna. Vi fungerar ju endast som redaktionens förlängda arm. Med redaktionens förtroende.
Det är därför mest naturligt att kontakta redaktionen om man har frågor eller är missnöjd med ett ärende.
/Moderator