Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
jag rekommenderar startabutik.se
superbilligt, och ingen bindningstid!
tycker även att deras upplägg i butiken ser roligare ut än tex. e-butik.se
jag rekommenderar startabutik.se
superbilligt, och ingen bindningstid!
tycker även att deras upplägg i butiken ser roligare ut än tex. e-butik.se
pallas athena- vad tråkigt! men ta inte åt dig!
jag är jätteimponerad utav alla här inne- vilken sprudlande kreativitet och vilka härliga shopar! Kul att ni finns!
jag blir koko på posten- massa försändelser har försvunnit, hamnat fel mm både från oss till kund men oxå från lev till oss. Posten skyller på "omorganisation"- men då borde de för f*n sänka priserna tills det ordnat upp det! åtminstone bjuda på rek.avgiften när de vet att de strular nåt hemskt just nu!
aha!
Hur har ni andra med webshop gjort i fråga om sortiment? Jag tycker vår försäljning ökar så mycket hela tiden att varenda krona vi får in går till utökat lager. Skall man minska sortimentet med antal prylar för att hålla nere lagerkostnader eller skall man "hålla ut" och vänta på att ökningen planar ut så det nån gång blir nån krona över när lagret kommit ikapp?
Sen undrar jag hur ni förhandlar med leverantörer angående fakturatider? Fick rådet av en god vän som är företagsrådgivare att istället för att behöva ta tex.checkkredit eller liknande förhandla fram längre kredittider (fakturadatum) så det blir ett jämnare in/ut flöde. Har 30 dagar på de flesta lev, hur lång kredittid kan man egentligen förhandla om, vad är det vanliga etc. Jättetacksam för råd!!!!
Hej!
En sanbb fråga; en kund från Norge vill handla och undrar om det är tull på det? Är det det?!?!
åh vad lessen man blir fast man inte skall bli det när kunder är OTREVLIGA. vi har en kund som klagat sen dag ett han beställde från oss. färgen var inte som på bilden etc etc, då kontaktade leverantören honom (eftersom det är deras bilder) och han fick ny vara helt kostnadsfritt direkt som motsvarade hans förväntningar. Sen var en vara han beställde restad (stod klart och tydligt men han valde att ändå beställa den)- nu har den blivit försenad från leveranör vilket jag hela tiden uppdaterat om via mail till han och andra kunder som väntar.
Idag fick jag ett mail att vi behandlar våra kunder som SVIN! "vi skickar fel varor" (vilket vi inte gjorde och han har blivit väl kompenserad för detta hur som helst), !vi skickar inte varor i tid"(vilket inte är något vi kan påverka och han visste att just den varan var slut när han lade sin order) och sen klagar han för att hans faktura gått till inkasso för att han varit "lite sen".
Till saken hör att han säger att han kommer se till att INGEN handlar hos oss mer bla bla bla. jAG HAR VARIT JÄTTETREVLIG MOT HONOM OCH ALLA HANS SUPEROTREVLIGA MAIL FRÅN DAG ETT- MEN NU FICK JAG FAKTISKT NOG (ojsan, caps lock) och ringde upp han och var väl inte så trevlig som man egentligen alltid skall vara mot kunder... nåväl...
Var bara tvungen att skriva av mig för ibland blir man så lessen när folk beter sig hur som helst.