Inlägg från: liv10 |Visa alla inlägg
  • liv10

    Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

    vi betalar returen om det är fel på varan. Om de bara ångrar sig eller vill byta storlek får de själva bekosta returfrakten.

  • liv10
    Pokergirl skrev 2007-05-21 20:33:21 följande:
    liv10: payer har förrutom kortbetalning, direktbetalning via bank också faktura i sitt system!
    OK! skall kolla upp priser då!

    det finns så många alternativ, så mycket oliak pris mm så man blir helt virrig....
  • liv10

    vi får oxå väldigt sällan saker i retur!

  • liv10

    pokergirl; tack!   snällt av dig!
    skall ta ett samtal med sambon imorgon om vi skall använda oss av dem då kanske! det lät helt OK!

  • liv10

    claudiagbg; nu har jag kikat å mailat dig! lycka till

  • liv10

    grossister är jag ständigt på jakt efter, söker varje dag på nätet, i tidningar mm, det svåra är ju att hitta roliga produkter som inte alla andra redan har! det tog mig ca.4mån innan jag hittat ett sortiment jag kände var OK så jag kunde öppna upp min webshop.

    vi började ganska smått men har sålt såpass bra att vi fått utöka lager och ta lån för att utöka vårt lager så vi skall kunna täcka upp med leveranser. vi ökar fortfarande väldigt snabbt och jag tror vi har 7-8 gånger mer pengar i lagret än vi räknat med när vi öppnade. än så länge tar vi inte ut en krona utan lägger allt på att utöka lager och sortiment.

  • liv10

    många grossister har ju avtal med svenska leverantörer, maila och fråga dem!

    alla grossister har olika krav på hur mycket man köper in- utländska som inte har svenska leverantörer har ofta krav på mycket större kvantiteter. men som sagt, maila och fråga! det underlättar ju om de har en svensk grossist av sina varor redan. lycka till!

  • liv10

    nej, men däremot har det hänt att kunden inte fått paketet och vi har fått skicka nytt. Sen när det "försvunna" kommit fram (många gånger tror jag de bara tappat bort avin) så kräver de att vi betalar returfrakten för de dubbla varorna. lite surt, speciellt de gånger jag tror de bara hittat avin igen- men vad skall man göra?

  • liv10
    Pokergirl skrev 2007-05-23 21:14:59 följande:
    liv10: jag tror det är viktigt att vara vänlig och inte tjafsa med sina kunder, risken är att kunden inte handlar igen om man verkar sniken och otrevlig . Är man istället samarbetsvillig tror jag många handlar igen på grund av bra service.En sak blir jag lite fundersam på, när ni har betalningsalternativet faktura, skickar ni det med postförskott då eller hur menar ni med att paketen inte hämtas ut? När jag skickar med faktura skickar jag inte med postförskott utan skickar med fakturan med 10 dagars betalning.
    I know, vi diskuterar aldrig utan går efter mottot att "kunden har alltid rätt". gnällde bara av mig lite här
    de flesta kunder är ju faktiskt superbra att ha & göra med!
  • liv10

    ni som har webshopar, märker ni av bättre eller sämre dagar under månaden. Vi märker av ganska tydligt när det säljer bäst resp. sämst, vid barnbidrag och konstigt nog veckan innan lön (fakturaköp) säljer vi bäst. Även löningsveckan förstås. Skulle vara kul å se om det är samma för er andra? Hur planerar ni er marknadsföring, tar ni hänsyn till dessa dippar resp.toppar?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6