Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
vi betalar returen om det är fel på varan. Om de bara ångrar sig eller vill byta storlek får de själva bekosta returfrakten.
vi betalar returen om det är fel på varan. Om de bara ångrar sig eller vill byta storlek får de själva bekosta returfrakten.
vi får oxå väldigt sällan saker i retur!
pokergirl; tack! snällt av dig!
skall ta ett samtal med sambon imorgon om vi skall använda oss av dem då kanske! det lät helt OK!
claudiagbg; nu har jag kikat å mailat dig! lycka till
grossister är jag ständigt på jakt efter, söker varje dag på nätet, i tidningar mm, det svåra är ju att hitta roliga produkter som inte alla andra redan har! det tog mig ca.4mån innan jag hittat ett sortiment jag kände var OK så jag kunde öppna upp min webshop.
vi började ganska smått men har sålt såpass bra att vi fått utöka lager och ta lån för att utöka vårt lager så vi skall kunna täcka upp med leveranser. vi ökar fortfarande väldigt snabbt och jag tror vi har 7-8 gånger mer pengar i lagret än vi räknat med när vi öppnade. än så länge tar vi inte ut en krona utan lägger allt på att utöka lager och sortiment.
många grossister har ju avtal med svenska leverantörer, maila och fråga dem!
alla grossister har olika krav på hur mycket man köper in- utländska som inte har svenska leverantörer har ofta krav på mycket större kvantiteter. men som sagt, maila och fråga! det underlättar ju om de har en svensk grossist av sina varor redan. lycka till!
nej, men däremot har det hänt att kunden inte fått paketet och vi har fått skicka nytt. Sen när det "försvunna" kommit fram (många gånger tror jag de bara tappat bort avin) så kräver de att vi betalar returfrakten för de dubbla varorna. lite surt, speciellt de gånger jag tror de bara hittat avin igen- men vad skall man göra?
ni som har webshopar, märker ni av bättre eller sämre dagar under månaden. Vi märker av ganska tydligt när det säljer bäst resp. sämst, vid barnbidrag och konstigt nog veckan innan lön (fakturaköp) säljer vi bäst. Även löningsveckan förstås. Skulle vara kul å se om det är samma för er andra? Hur planerar ni er marknadsföring, tar ni hänsyn till dessa dippar resp.toppar?