Inlägg från: Sirlig |Visa alla inlägg
  • Sirlig

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Ursäkta min fåliga svenska i näst sista inlägget...lite sjuk och seg i kolan idag! Jag har världens bästa tjejer hos mig som ändrade i sina scheman, så jag kunde gå hem och vara hemma imorgon också! Sen har jag ändå jobbat så mycket så jag har redan gjort en heltid den här veckan...

• Sirlig

FrökenNorkok: Jaha, så spännande! Vad har du tänkt ha för tema på kaféet?

• Sirlig

Adsf: Varning varning!!! Wopsa har jag och jag är på väg att byta bort dom då dom har haft jättemycket serverproblem! Min shop har legat nere flera timmar per dag ibland. Nu är det bättre, men jag ska ändå byta...

• Sirlig

Adsf: Jag ska byta till one.com Jag har bara hört gott om dom, så ta i trä. Min webdesigner tycker det är för mycket buggar i webshopen nu, så hon håller på att titta på andra lösningar...

• Sirlig

Pallas och adsf: Nej, är det sant?! Jag slängde ut en fråga här tidigare och dom sa folk bara gott om då och så känner jag folk som har dom som är nöjda...jaja, jag får väl fundera lite...

• Sirlig

liv10: Förra året var det bra dag fram till midsommar, men sedan gick det ner lite vad jag minns...

• Sirlig

Pokerirl och Claudia: Jag har ca 400-500 per dag i genomsnitt och över 500 köp per månad. Jag vet inte hur många procent det är, men det kan du ju räkna ut Claudia om du vill. Webshopen har varit igång i drygt ett år. Vad som är ett realistiskt mål är ju svårt att veta. Det som var mitt mål för ett år sedan har jag ju passerat och nu har jag andra mål.

• Sirlig

Pokergirl: Så var det ungefär för mig de första månaderna också. Det jag har lärt med det här året är att det i min bransch lönar sig att vara väldigt aktiv. Jag gör en hel del reklam, är aggressiv när det gäller prissättning, försöker ha ett bra grundutbud och samtidigt ha pärlor som jag är helt ensam om och som är lite speciella.
    Jag har också mycket events på min sida, små tävlingar, specialpriser, designutmaningar, lägger ofta upp nyheter, utökar utbudet, inspirationsgalleri som förändras mm. Sånt hjälper mycket för försäljning samtidigt som det är himla kul och skapar en rolig stämning runt omkring.

• Sirlig

Pokergirl: Ja, det kan man alltid hoppas!

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6