Inlägg från: Sirlig |Visa alla inlägg
  • Sirlig

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Ida2: Svårt att säga, då försäljningen kan öka av olika orsaker. Jag tror inte jag kan säga att jag märkte av en större ökning precis samma dag som jag installerade kortbetalning, men vill man växa och bli större tror jag det är oundvikligt att man måste erbjuda det. Det känns seriösare med webbutiker som erbjuder det som tjänst tycker jag. Erbjud dina kunder så många möjligheter som möjligt!

• Sirlig

Vad har ni för kortbetalningsleverantörer som får in pengarna redan dagen efter??? FörvånadFör mig tar det en hel lång månad att få in dom efter ett köp i webshopen!

Det absolut dyraste betalningsalternativet jag har är fakturaköp, men det är också ett av de populäraste...hoppas det tar ut sig i slutändan...

• Sirlig

Halloj! Jag upprepar min fråga då jag väldigt gärna vill ha ett svar!

Vad har ni för kortbetalningsleverantörer som får in pengarna redan dagen efter??? FörvånadFör mig tar det en hel lång månad att få in dom efter ett köp i webshopen!

• Sirlig

Scorpionan: Tack för ditt svar! Ska kolla upp!

• Sirlig

Tussilago: Vid start kanske 5000:- som jag återinvesterade och på det sättet växte företaget. Till slut sköt vi till lite privata pengar i ett par omgångar på några hundratusen.

liv10: Jag har alltid en liten dip runt 10-12 typ, men annars kan det gå upp och ner lite slumpvis. I slutet av månaden är det naturligt nog mest köp. Det är lustigt för dagarna innan lön börjar det öka och då handlar många mot faktura, men sedan vid lön ökar kortbetalningarna. När jag annonserar i tidning brukar jag rikta in mig mot löningstider, men jag vet inte om det är rätt eller inte...

• Sirlig

liv10: Det är svårt att säga då jag nyligen börjat tidningsannonsera. Jag hade en rätt stor annons i Stockholm city(gratistidning typ Metro ifall du inte bor här) i slutet av förra månaden och den gav bra genomslag både i den fysiska butiken och i webshopen där vi hade en tydlig ökning av nya kunder från Stockholmsområdet. Det är ett svårt ämne det där då det är en stor kostnad att annonsera. Det gäller att tänka lite och ta vara på bra erbjudanden. Det gäller att alltid förhandla ner annonskostnader vilket verkar gå att göra rätt mycket.

Många av mina konkurrenter annonserar i Femina och den typen av tidningar och det har väl jag också tänkt prova.

• Sirlig

liv10: Grejen med pricerunner är väl att det är mycket tekniska prylar och sådant. Jag avänder ofta Pricerunner om jag ska köpa kamera eller stereo typ. Mina produkter är inte lämpliga att lägga ut på Pricerunner tyvärr. Det måste vara märkesgrejor eller saker som är exakt likadana för att man ska kunna jämföra priser ju...

• Sirlig

Claudia: Det har jag svårt att tänka mig, med tanke på att det nästan bara är stora och kända varumärken som håller till där...men vad vet jag egentligen....inte mycket!

• Sirlig

Claudia: De kan också mena att det är gratis att ansluta sig och sedan kanske man får betala några tusen per klick till ens hemsida eller ngt???

• Sirlig

Roxy: Jag sätter priser mycket efter marknadspriser faktiskt...

Jag har en pärlshop på internet och en fysisk butik. Jag direktimporterar från Kina, Tjeckien och Indonesien mestadels och är inte lika duktiga som ni andra, utan det är det enda jag gör även om jag också jobbar mer än heltid i mitt företag.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6