Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
Här är jag...
Här är jag...
Roha: Jag mailar dig!
Shortbabe: Ska dom tröttna på dig på Posten??!! Tröttnar du på dina stammisar som handlar mycket? Dom ska väl vara glada dom har kunder som dig, då dom förlorat mycket kunder på allt mailande... Jag skickar ca 350 brev/paket per månad, men de allra flesta går som brev då mina pärlor är så små. Den största kontakten jag har med posten är då jag skickar postförskott ca 10 stycken per vecka gissar jag på.
Shortbabe: Jag har också en sån ICA nära mig, där jag alltid känner mig ivägen. Sedan har jag också en Vi-affär där det är mycket bättre och dom har ett eget litet posthörn och de som jobbar där är mycket mer kompetenta där med.
Ida2: Jag föörsörjer mig på min webbutik. Jag har varit restriktiv rätt länge med att ta ut lön och jag pluggade i början också. Jag hade väl kunnat ta ut en heltidslön efter ca 5-7 månader ungefär.
Liv10: Det är ungefär vad min revisor säger också, så det stämmer säkert...
Chutzpah: Amen! Du har helt rätt...
Olpansfamilj: Jag har gett bort bokföringen till min pensionerade civilekonom till far. Sååå skönt!
Ida2: Ja, det är en del, men jag har ett faktureringsföretag som sköter det.
Ida2: Nej, faktureringsföretaget gör kreditprövning på kunden först.
Liv10: Det beror väl på om vilken lön man tar ut, om man har anställda, om man vill låta utbudet växa eller är nöjd med storleken, samt om man har lokalhyror, portoutgifter eller andra stora utgifter att betala.