Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
Kan förresten tipsa om startabutik.se om man är ny- det är hemskt billigt plus att man aldrig binder upp sig- endast en månads uppsägningstid- det är ju bra om det inte skulle gå så bra...
Kan förresten tipsa om startabutik.se om man är ny- det är hemskt billigt plus att man aldrig binder upp sig- endast en månads uppsägningstid- det är ju bra om det inte skulle gå så bra...
vi har oxå många kunder med betalningsanmärkningar som försöker köpa på faktura, till och med som skickar mail och tigger om det fast man ser deras historik med massor av obetalda grejer.... Kollade oxå upp hur många som betalat direkt till vårt kreditbolag och blev jätteförvånad hur många som fått påminnelser, gått till inkasso mm.
inser hur dyrt det blivit om vi själva skulle tagit risken!
jag tror (obs endast jag tror) att det lönar sig att låta någon annan ta risken.
det förenklar ju oxå eftersom jag själv annars fått driva obetalda fakturor till inkasso etc
grattis!
hoppas det håller i sig! jätteroligt!
jag undrar fortfarande ungefär hur mycket man bör sälja för för att kunna leva på sin e-butik.
förstår ju att det diffar lite beroende på vad man säljer och vilka marginaler man har osv, men på ett ungefär. (obs: frågar inte vad ni säljer för, utan vad ni tror man måste sälja för på ett ungefär per månad).
jag tycker vår butik går över förväntan- men det är svårt att veta (har bara haft den 3 mån) om det verkligen är bra eller inte- än så länge går ju varenda krona till att utöka lager och sortiment...
ida2; jag undrar samma sak, vi skall just installera det har vi tänkt!
jag kan fortfarande tipsa om startabutik.se, 295kr/mån och ingen bindningstid alls.
bra om man bara vill testa och inte binda sig på ett år eller så!
jag håller med claudia gbg, det set proffsigare ut med pg och bg tycker jag.
Vi har nordeas paket med pg,bg, internet,& affärskort. det funkar jättebra, kortet är jättebra att ha när man skall skicka paket, köpa kontorsvaror, emballage mm. underlättar redovisning när allt är samlat och skilt från vår privatekonomi (vi har enskild firma).
vi har ju webshop och skall dra igång kortbetalning i veckan, men vi velar lite. Payson- är det ett tänkbart alternativ?
Idag har vi faktura samt förskott på bg eller pg. Postförskott har vi valt bort då så många inte verkar hämta ut sina paket enligt andra som haft den tjänsten.
En till fråga, vi har problem med folk som beställer och väljer förskottsbetalning- en stor del av dem betalar aldrig sedan. Detta betyder att man hållit varor och någon som kanske skulle betalat varan fick medd om att den var slut. Personligen tycker jag att man ingår ett avtal när man slutför sin order och borde ha ett visst betalansvar så länge man inte avbeställer? Men vad gäller egentligen??? (antagligen får man väl leva med dessa människor- men det irriterar och är en väldig massa arbete i onödan).
faktura genom kreditor kostar lite, men det är väl värt pengarna tycker jag. de tar hela risken och de flesta av våra kunder väljer att köpa på faktura- vi ökade vår försäljning jättemycket när vi lade till det alternativet!