Inlägg från: liv10 |Visa alla inlägg
  • liv10

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

jag hoppar in jag med. hoppas det är OK!
    funderar kring vad som räknas som bra försäljning om man har butik på nätet (endast), hur mycket räknar man att man bör sälja för om man skall kunna leva på det ungefär...?!
    Vad är en bra resp. dålig dagskassa?

• liv10

vi har precis skaffat sån stämpel "porto betalt" som vi skall stämpla på så får vi en faktura i slutet av månaden samt att det blir nån krona billigare per sak vi skickar. Vi fick dock allt idag så vi har inte hunnit börja med det ännu. Vi får se om det underlättar eller inte- de blir iallafall inte lika långrandigt att vänta på Posten medan de väger allt...

• liv10

gör det. jag skall återkomma om nåt tag när vi hunnit ha det och meddela vad jag tycker....
    frankeringsmaskin är väl jättedyrt?

• liv10

jag vet inte riktigt... de rekommenderade oss det när vi var där och lämnade in paket. Måste dock kolla upp det där med fakturaavgift! så den inte är jättedyr... den nämnde de inget om!
    men det blir ju smidigt iallafall, sparar lite tid om inte annat!

• liv10

kikade in i din butik ida2, den verkade jättemysig! har du tänkt leva på din webbutik?

• liv10

nej, jag är mammaledig. men det är en rolig bisyssla som ger lite mer iplånboken kan man hoppas så småningom!
    vi får se... vi är rätt så nya.....

• liv10

samma här!
    hoppas det går bra för dig då!

• liv10

Vi skriver ut alla fakturor i två ex samt de som betalar i förskott skriver vi kvitto på med alla uppgifter.
    Enligt vår revisor så måste alla verifikationer finnas & på varje skall det stå exakt spec.moms. Enligt henne är detta jätteviktigt.
    Sen kan man ju för sig själv göra ett avslut varje dag/vecka/månad där man spaltar upp alla köp, men det måste finnas ett kvitto på varje genopmfört köp om man blir granskad.
    OBS! detta är min revisors ord inte mina- men jag antar att hon vet.... hoppas jag

• liv10

jag tycker e-butik har för dyra startavgifter när man reggar domännamn.
    Har istället via startabutik.se, där kostar det ingenting i avgift plus att årsavgiften var mkt billigare.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6