Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

liv10 skrev 2007-07-06 21:28:37 följande:
    puh och hjälp.... håller på att sammanställa alla papper till revisorn.. det är sååååå mycket. vad händer om man inte kan hitta nåt inköpskvitto? (har bland annat handlat lite kuvert mm på ICA en gång på företagskortet, och jag hittar inte det kvittot, på kontoutdraget står bara "kortköp ICA"- ser ju inte så bra ut?!)
    Då får du helt enkelt stå för det själv, inget kvitto = eget uttag.
  • Pokergirl
    FrökenNorkok skrev 2007-07-08 22:12:56 följande:
    Imorgon tar jag över mitt café! Spännande =)
    Lycka till!!!
  • Pokergirl
    Ida2 skrev 2007-07-09 21:46:14 följande:
    Någon som vet om man kan ha autosvar i outlook, (tex meddelande om att man är på semester etc)? Hur gör man det i så fall?
    Jo, det ska gå, jag ska försöka komma ihåg hur man gör, återkommer!
  • Pokergirl

Har länkarna skickats ut via gästböcker? Det var kanske inte så bra med tanke på att många är offentliga gästböcker och då kanske ses som reklam. Hursomhelst, pallas, hoppas du inte tar illa vid dig, alla har vi drabbats av idioter som kritiserat verksamheten utan orsak.

• Pokergirl

Ida2: okej, då missförstod jag diskussionen.

Pallas: Trist, säkert bara en konkurrent som jävlas med dig, men du har väl en adress så du kan spåra personen i fråga?!

• Pokergirl

Ida2: vad har du för leverantör? Ofta kan dom hjälpa dig med att ställa in ett autoreply, alternativt om du även har tillgång till din mail via en webmail så brukar det gå att ställa in autoreply där.

• Pokergirl

Peak: Nu har jag inte varit igång så länge, startade i maj, men det ökar för varje vecka som går. Man måste ha ett lager hemma, kunden förväntar sig leverans inom några dagar, annars återkommer man inte som kund. Det är ju självklart olika beroende på vad det är man säljer, har man exklusiva möbler så kan det vara ok att ha en längre lev-tid. Sen måste du ju köpa in ett större paket för att få fri frakt från leverantör och få bra pris på produkten.

Jag har valt att återinvestera mitt överskott i nya märken, det rullar på och jag utökar ständigt vilket är jätteroligt! Men det krävs mkt marknadsföring och pr, ingen webshop får kunder utan att satsa.

Just nu söker jag alternativ till att frakta med posten eftersom jag hatar postens villkor och service, någon här som använder schenker? Pris? Krav på antal kollin?

• Pokergirl

Shenker har utdelning här med, man hämtar paketen typ på ok, jag ska ringa och höra vad dom tar för sina paket, för att få ett paket med posten spårningsbart måste man ju skicka det som rek och då drar kostnaderna iväg rejält, tänkte hitta en billigare och bättre lösning.

• Pokergirl
    Pallas Athena skrev 2007-07-11 23:51:49 följande:
    Hörde på radion om www.cttt.se har inte kollat det själv, men kanske bör kollas upp!?
    Var det tnt du hörde?
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6