![Pokergirl](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Ofta finns en svensk återförsäljare som sitter med ett eklusivt avtal med tillverkaren. Detta innebär att tillverkaren inte får sälja till någon annan i Sverige än den svenska återförsäljaren. Tyvärr är det inte så mkt att göra åt utan vill du ha produkten är du tvungen att köpa via den svenska återförsäljaren.Joona skrev 2007-06-23 14:38:58 följande:FOB var intressent men jag blev nog heller inte mycket klokare Jag har kontaktat flera utländska företag för att importera deras produket. Men vissa av dem hänvisar till svenska importörer/grossiter! Vad gör man då? Jag vill ju köpa från producenten direkt för att få så bra pris som möjligt och även större valmöjlighet i deras sortiment!
-
Kanske någon som vet detta - hur stort påslag har man generellt på skor?
-
P28: tack för länken! Nu förstår jag! Det är tyvärr inte usa utan Taiwan, och enligt den infon så är det jag som ska boka och ombesörja frakten. Hmmm... Behöver nog fundera lite till på saken!
-
Bästa mamman dom har: För det första så skulle jag aldrig bli kund i en shop med dom reglerna. Känns totalt oseriöst och bara en sådan sak som att man inte har rätt att ångra sitt köp känns ju märkligt. Det jag funderar på är hur rumsrent det är, har man verkligen rätt att skriva så? Svårt det är med att anmäla eller inte, jag vet faktiskt inte hur jag skulle göra men jag tror inte hon kommer att ha så mkt kunder ändå...
-
roha: ska dom vara genomskinliga eler i färg? Små smyckesaskar finns att shoppa lite här och var.
-
Roha: Nordahls har ett brett sortiment med påsar, tror även dom har presentaskar.
-
roha: www.westpack.com
-
roha: vassego! Kul att kunna hjälpa till!
-
Tänkte du lägga ut pengarna och stoppa grejerna i en väska? Jag har för mig att det finns en regel med ett begränsat värde man får handla för, därefter ska man tulla. Inte säker dock, kolla med tullverket. Sen måste du ju ha ett giltigt kvitto, jag skulle nog tipsa dig om att du istället köper en av det du vill ha, spårar tillverkaren och tar kontakt direkt med han/hon och gör en regelrätt affär. Är det inom eu är det ju dessutom momsfritt.Claudia gbg skrev 2007-06-26 22:18:46 följande:Usch, så glämsk jag är. skulle in o fråga om en sak men skrev en helt annan... *virrig*Jo, jag tänker på om någon vet vad som gäller om man t ex är utomland och köper varor på marknad som man vill sälja. jag tänker på tullverket...
-
Då det gäller kreditupplysning så har jag slutat med att fakturera, blev så mkt extrajobb. Istället har jag anlitat payer som erbjuder kortbetalning, faktura, direktbetalning via bank och sms (har jag inte installerat). Dom tar ganska mkt i provision men ska man räkna in att dom tar risken för ev obetalda fakturor, jag har möjlighet att erbjuda så många olika betalningsalternativ och får in pengarna inom snar tid så tycker jag helt klart att det är värt det. Dessutom tar det ju både tid att skriva och kontrollera inbetalning av fakturor samt en fast kostnad för kreditupplysning på varje kund så i slutändan skiljer det nog inte så mkt ändå.