Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Kollade med schenker och det är minimumpris på 75:- , lite väl dyrt...

• Pokergirl

liv10: trist, själv ifrågasatte jag expediten när hon meddelade mig att hon tyckte jag skulle reka alla paket för att vara säker på att dom kom fram till mottagaren.
    Hur kan posten ha en policy som säger att dom inte har koll på paketen så därför måste kunden betala extra för att vara säker på att försändelsen når mottagaren?! Skrämmande! Och kvinnan var helt frågan till min åsikt att om jag betalar 44:- för ett paket så borde dom kunna lyckas få det till rätt ställe, näe, då ska jag betala en femtiolapp till! Jag kan förstå att man rekar paket med högt värde, men för mig där jag snittar på runt 300:- känns det ju horribelt att betala en hundralapp i frakt!!!

• Pokergirl

Pirella: Vilka intressanta produkter och så himla kul att ha lyckats tillverka dom själva! Jag har en fråga runt detta, var det mycket svårt att registrera egna produkter hos läkemedelsverket?

• Pokergirl

Pirella: jag tycker du verkat komma långt i planerandet av ditt märke, spännande! Ett par frågor till, jag blev ju så nyfiken eftersom du tillverkar egna produkter (är en dröm jag också haft länge), var det svårt att få tillstånd från kommunen? Vilka krav har dom på lokalen? Då du köper in ingredienserna, är det lätt att få tag på specifikationerna från företagen du handlar av?

Nu ska jag inte terrorisera dig mer med frågor, men jag blev bara så intresserad nu när det var någon som sysslar med det jag brinner för!

• Pokergirl

Pirella: Okej, jag hade för mig att läkemedelsverket skrev något om att kommunen har krav på hygienlokal, men jag kan ha blandat ihop det, det står ju en hel del på deras sida och det var ett tag sen jag kollade upp det! Säkert räcker det med att du har en speciell lokal för ändamålet, låter ju rimligt! Lycka till, naturlig hudvård är ju verkligen i ropet så jag är övertygad om att du är på rätt väg!

• Pokergirl

Jonnaa: Jag jobbar heltid vid sidan av mitt företag, eller rättare sagt mina två företag. Dock har jag inga barn och en otroligt förstående make som tar stort ansvar hemma - annars hade det aldrig gått vägen!

• Pokergirl

tussilago: du behöver registrera ett företag och skaffa dig en f-skattesedel. Så länge du inte säljer varor som kräver någon form av godkännande, typ mat eller liknande så tror jag inte du ska behöva så mkt mer - förrutom produkter och skrivna kvitton + bokföring såklart!

• Pokergirl

tussilago: Sen måste du ju även kolla med leverantörerna så att det är ok att stå åp ex mässor och sälja, alla godkänner inte sådant.

• Pokergirl

Jonnaa: Jag har också en webshop som är otroligt enkel att ändra i, grundstommen finns där men sen fixar jag runt som jag vill, supersmidigt, dessutom billigt, tror jag betalar typ 69:- per månad.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6