• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 9

Välkomna alla österbottningar till den nionde tråden!

Här fortsätter vi diskussionerna om allt mellan himmel och jord. Och som vanligt skriver den som vill på dialekt.

Här är våra tidigare trådar...

tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html

Övriga österbottniska trådar:

recept-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18093414.html
    träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18506996.html
    studerande-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19078849.html
    diet-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m18493282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:56:26:
    gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m16163738.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:57:39:
    nyare gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19422233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:45:16:
    Intresserad av vad som händer i Österbotten i sommar?: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20733138.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-07 23:57:03:
    3:e recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 22:39:54:
    nya träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 9
  • beibikär

Jaja, fäädi studera för ikväld, få si om int o ir halv två inatt å fyri ja kräker unde tätzi?

Millami å ni ader tvätterskona, ja ha no använd Minirisk tvättmedel OCH sköljmedel ända från byrjan. Ba tygblöjo å bläjbyxor ha int ja lagt na sköljmedel på. Kläde var ju så mjuk å bra! Int ha min Ronja reagera nating på he int...men var å ein gör ju som man vill..

Välkomi ti Trån Fliisan! Int vart he väl na magafar?? No ir e he konstit hede me Kela, tå ja stangist no me döm ja å, ja e int na kul tå ja einvisas, men ja fik int dem på na sätt ti ga me på nana än at räkn seinast beskattningsår. Sorry nu all som arbeitar på Kela, men systeme suger, he rikti stinker

Ojoj, tycker nästan ja ir hungro än ikväld...fast vi åt så grömt gött på jobbstopträffen..

Ne, nati nu

Ronjas och Jonatans mamma
  • Missalibabagirl

Ja ha noo å använd parfymfri sköljmedel allt saan Moa va lill..å int ha ja nu märkt na extra

• Erik

Ja använder typ Ariel Sensitive, Minirisk osv. flytand tvättmedel å så använder ja sköljmedel (he er int parfymfri men sensitive elder na liknand). Varken Erik elder Elias har reagera na på döm...

• beibikär

Gomoron!
    Sover ni ÄN??
    Nä skämt å sido, ögona min vil int alls som ja vil å halva hövo värker än baket tannläkarn igår. Men ja måst laga skolarbeiti, he byri va liti brååt...å så ha vi lova bååne ti fa på en raid ti Krombi ida. På flygfälte har de visst na program, nar som veit va å når??
    Å så har de ju na jippo på folkhögskola å, na pedtävlinga å loppis mm..milla kl11 å 16

Ronjas och Jonatans mamma
  • LCroft

På Kronoby folkhögskola? Loppis alltså? Jag försöker lära mig att gå på loppisar Jag är så fånig, går jag in på nåt loppis så vill jag inte kunna röra nåt, känner bara en gammal, stickande lukt i näsan och slutar med att jag rusar ut och insuper luft som en strandad val Så försöker i sakta mak lära mig det här med loppisar

• Millami

gomoron på er..

OJJJOJJJ, föööörsta natten på säkert närmare en måna nu som ja fått sova heeeeeeela natten, ha sovi som en stock...ha int hört nåååånting då sambon ha fari imorse..
    nu känner ja me riiiktit pigg å utvila
    så nu ska ja börj städa

hede me tvättase så håller ja me beibikär...ja tror no int ja kan låt va hede sköljmedle fö klädren var ju så mjuk å härli av he...
    använder själv åt oss också bara sensitiv produkter å parfymfritt...för annas var no ja pricko å börj kli...

Näpp om man sku ta tag i dammsugan nu

• Lordina

Gomoro!
    Skönt me liiti ledit mitt i viko, veit int va ja ska göra ida drick upp kaffi mett ti byri me åtm. san far ja ut me Lordina men ho har löipasi så ho ska snus på allt ho siir, så ja tror he tar läng ti koma liillan beta..

Kanstsi Alma komber hiid seinari få sii, ja sku kuna riid å föståss, men he ir ju typiskt tå man har all tid i vääde så kan man int bestäm va man ska djä..

Snart far ja på mamma mia ti helsinki å he siir ja framemot
    Ja har äntligen fått laga visakort åt me å så no ska ja väl få köpt en kaffi o na småått tär i allafall
    Ha en bra dag!

• Millami

ojoj...finns int nå botten på min mage ida
    bara äter å äter å äter, å ändå e ja bara Huuuuungri..
    e låter som ja sku ha en björn i magan

• Elton o mamma

beibikär: Elton o gubben for just iväg knöland ti Krombi flygfältti. Di sku nog bara vis upp dömdee "ultralätt" plane siin, o så fick man fa o flyg me döm (30 e fö 15 min). Men ti sko noo bara tid på en grilla korv

• Elton o mamma

Ja sku ju säg o att programmi sko byri f o m kl. 11.00

Svar på tråden Österbottniska tråden 9