• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 9

Välkomna alla österbottningar till den nionde tråden!

Här fortsätter vi diskussionerna om allt mellan himmel och jord. Och som vanligt skriver den som vill på dialekt.

Här är våra tidigare trådar...

tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html

Övriga österbottniska trådar:

recept-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18093414.html
    träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18506996.html
    studerande-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19078849.html
    diet-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m18493282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:56:26:
    gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m16163738.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:57:39:
    nyare gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19422233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:45:16:
    Intresserad av vad som händer i Österbotten i sommar?: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20733138.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-07 23:57:03:
    3:e recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 22:39:54:
    nya träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 9
  • Lilla My i Finland

veralena - hade karn i simdräkt o nätipaito? Ha bruk dyk upp varenda somar! Ja har int siit a na i år, men svärmor hadd siit a jär på jakobs dagana!

• veralena

lilla my: just ha! ha e no en skönan syn tå a sta framför ein vi kassa, he lämnar int na mytchi åt fantasin fö ti sej som så ja såg no fö na viko san, ha e liti som flyttfågla soman had komi tå ha va i stan!

• Lilla My i Finland

veralena - Precis så ere!

• ellen h
    veralena skrev 2007-08-03 15:58:14 följande:
    lilla my: just ha! ha e no en skönan syn tå a sta framför ein vi kassa, he lämnar int na mytchi åt fantasin fö ti sej som så ja såg no fö na viko san, ha e liti som flyttfågla soman had komi tå ha va i stan!
    Voj han sku ja vila sii
  • Luffarmor

ellen h ..ha e in na ti vila si
    Nu ska ja logg ut o fara på träff, sko bara in o skåda Veras adress

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • Joffan

Goafton!

Ja va me 8-års flicko ti läkan ida och ho hadd angina å spräckt trumhinno i eitta ööra. E så harma tå ja int for igår tå ho sa att he känsta som öra sku ha vee liti såår. Men he e ju såtee imillanåt man tror he ska ga om tills imoro.

• ellen h
    Luffarmor skrev 2007-08-03 16:36:58 följande:
    ellen h ..ha e in na ti vila si Nu ska ja logg ut o fara på träff, sko bara in o skåda Veras adress
     Jåjååå!! Ja vil noo Tycker om ti filosåfer me udda folk!! Jer i Kokkola har vi en "byfåne" som siir ut som an sku ha rymd från na anstalt. Alltiili tå an siir me så komber an å tala. Fö ja er sekert eininda i heila Kokkola som vil tala me an Han e ritti cool...Hahahaaaa
  • stinky79

Veralena!

Ja såg ati karn vi loppis jär om daan! Ja no kan ha vara äckli! Gubben men tänkt fara me en skruv åt a å fråg om a hadd fellt a!
    Tå ja såg a tänkt ja faktiskt på om a sko siti i kassa tå atee sko koma!
    Kuna du hald de???

• stinky79

Oj he vart visst feil gubb! Man atee passar ju me ati gubbi vi tala om fö ha bruka ha läppstift å om int ja minns feil!

• Mirremama

Jisses vad ni har skrivit! Grattis till Beibikär, jag har nog gissat att det var du men ville inte skicka några grattisar innan du var outad

Den underbare mannen i simdräkt och nättröja går förbi utanför vårt fönster varenda dag, han är verkligen en syn för gudarna. Men han har ny simdräkt för i år, i fjol hade han en rosa, årets är svart. En viss förbättring

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Karttu

Nåår byri e dropp in na rapporter från träffen?!

Grattis på bröllopsdan Augustibrud och Konvaljen! Idaa har jag o gubbi bröllopsdag, Valdemar var 1 år och 10 måånar o Alfred 4 vikor, så nu ska ja fiir all o ita en stooooooora glass!!

Hööni byysboa!: en bond jär i byji har såådd solroosona mitt emot varggrubbo o nu har a lagt upp en stzylt he man får ta om man vill, så Valdemar o jag var ett en granna bukett ikvälld. Vi tackar o bockar!

• Millami

nu vare e no natten här....efter en kväll me massa vila å massa sjuka sd...
    hoppas ja får sova inatt...

Gonatt på er!

Ska bli Mamma i September 070907
  • Missalibabagirl
    Hoppas naan minns ti laga nyan tråd imåro nu tå Flört

Gonatt!
    Mamma till Moa
  • Lordina

Karttu träffan var jättelyckad hon had no minsann ställt till dehär veera, och allt var jättegott, o mysit had di tär på gåln, vi satt föst i grillkota, san tå vi sku ita satt vi i paviljongen me fri utsikt över veeras fina trädgård,san for vi på seino tibaka i kotan för he var så mysit me braso, vill ni si va vi åt får ni ga å läsa i träfftrån å snålas

• kaijamaija

Veralena Glad han ha jag å sitt men gar han såde heila tin? Va månne han har på se på vintern? Tå jag såg an så hadd an no en virka klänning över simdräktin. Antar att he er sama tror int e finns så mang.

• Labolina FI
    Veralena- Kan tänk me he e jag som var kalla hode som jämt komber 5 fyri 9 !
    "Bästa kunder...klockan är nio och vi har nu stängt vår affär...tack för besöket och välkommen åter. "  A lixom hört e några gang tå ja star i kassan... Generad 

Voi raatis va ja e harma tå ja int slapp på na FL träff !
    No had vi e rolit på vår eiji fest å, int seir ja na ana, men he sko a viri kul ti va me.
    He låått så gott he ni had iti, å så myyysit ni a had e......
  • Robahl

Hej!

Undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig?
    Jag skulle behöva veta om man skriver/säger/stavar så här "Ja´ haar dryft" och att det verkligen betyder att man saknar någon?

Tack på förhand!

Svar på tråden Österbottniska tråden 9