Inlägg från: Lordina |Visa alla inlägg
  • Lordina

Österbottniska tråden 9

Grattis jussistjej och mammamu

• Lordina

Gokväll!

Grattis Mirremama

Loprick va tråkit me katten...

Beibikär he ir no bara ti koma hiid å fortsäta, och så far du sama handlas rundu åt me å, ja bävar fö når ja ska händ göra na som liknar na städas...men å ana siido ir vi bjudi ti Vöro ti föräldra min så tå böv ja väl int städa så holit
    Jag lås ju sköit syrrans bååne, men jag jobbar så he ir mannen i mitt liv som gör he på daga, samtidit som ha målar stugo, men di ir ju rei 8 å 12 år så he ir ju int na blöjbååne precis men he lås vara myki ti kok åt 8 persone...he ir lätt hänt att man får kramp i hande tå man skalar pärona,nå imåro ska ja kör döm ti jeppis.

Ha i bra! Trevlig midsommar till alla

• Lordina

Gokväll!
    ska lägg me å i näsablodsdebatten eftersom jag blöödd myki som båån, å he tycksta ärvas ti eitta bååni jär, men för poitsi sluta e vi 5-års ålder, vi fick na droppor ti lägg i näsa, kanski ti som Karttu skreiv om...ti var receptfri, sjölv blöödd ja ända upp i tonåre men jag hadd anemi heila tonåre miin så hede blöödasi kuna var åv he.
    Hoppas he reider upp se me näsablon.

Voi huh huh ja var ti Lidl i kvälld, å sku handel liiti go ti messoman, men tror int ni lilli mett rusa in i biln mesama jag sku parker tå ja kom heim, tå byrja ha gräva i påsona miin å tid for all 32 mini kyssar...sådee kan e ga ibland, men all syskone vart glad tå lillebror bana väg för döm...di smaskar i soffo hör ja

• Lordina

Hello again!

raati va he lås vara kul ti sita vi datorn o surf, har int hända på en tiid...men nu håx ja kom in en vändo till fyri ja gar å ligg.
    ellen h di ir allt fö goo, he far hastot fleir tå man byri, speciellt me kaffi, mums, nu turast he så ja hända ba få tri
    Tjena Labolina så du ir å vaken än?

• Lordina

Visst ir e kul beibikär tå man får fara flickona på cafe, å he måst vara ärftlit på naa sätt fö pojka vår ha alde orkka me na toki onödit, men dotro ir som me, ho tcker om att sita på cafe å mys me na kaffi/limsa å en bakelse

• Lordina

Tack hesama Greta80, he låter kul me husvagn, sku sjölv vila ha ein..eli en villo men tyvärr har int vi na toki helldä, syrran had hyrd för na somrar san he gar ju å, men förr tå vi had djure så had vi ju bara ledit 22 daga per år så he kännsta onödit ti skaff na som int man hända använd, men nu sku man ju kuna repa till me eindeira villo eli husvagn

• Lordina

regnet det bara öser ner
    Ida har ja boka biljetter till premiären (som Alma ska vara stjäno i) på Åliden hoppas på grannvädri tå, he blir jag o gubbi o föräldra min, åså passa ja på att bok åt Tjorven med famlj oxo
    Ska bli kul att se " Den långa vägen hem" så vi ritti får sii va som har tejji upp Almas all tid nu så ho int händar me na myki extra.
    Annars gar e bra, fick nybaka bullona åv horsehead ida å di var jättego, Tack

Har städa naliiti ida ja städa ju int ti messoman na så fö vi var ju int heim.

atten, vilken otur me biln, du sku böv en audi hör ja

• Lordina

Förrästen va händ me diettrån vår? he gar ju int att koma in på ha nameir...tyckt di att vi vart fö smala, eldä vart di leid jamsasi vårt:-8

• Lordina

Hej igen...nu skäms ja no..teatern heiter Den *svåra vägen hem 1944-1957, int långa...byrja skåda på visitkorti ja fick åv Alma och byrja funder va ja ritti skreiv o måsta koma å skåda...
    nå nu iri rätt åtminstoni

• Lordina

Kajjamaja tänkt säj sama som MajaT, Linden ska du ring till ha e bra, han hitta feili på min pojk tå di gav upp vi M. (lunginfl.) som mamma veit man no när nating ir feil.
    Hoppas he reider upp se

Svar på tråden Österbottniska tråden 9