• LCroft

Österbottniska tråden 9

Mamma åt Issa: Svår fråga Nej men det är mitt intresse och nåt jag kan göra här hemma med alla ungar springande runtomkring mig, dessutom så tycker jag det är så roligt när jag ser hur det ändras. Men visst finns det gånger när inspirationen tryter och man inte orkar. Men så kommer det smygande igen

• LCroft

Håller tummarna för jussistjej! Så spännande

• LCroft

Vilken ny klädaffär? Har missat nåt minsann

• LCroft

tussimamma: I Kokkola finns eller åtminstone fanns det ett ställe som jag skulle minnas hette Wanha lyhty, jättemysigt ställe. Pedrina är ju ett säkert kort.

• LCroft

Här hade jag bråttom att logga in för att få läsa om jussistjej och så finns det inget än. Hoppas allt gått bra och hon har sin lilla bebis i famnen nu.

Hallen är målad, bara ungarna vaknar så ska listerna spikas på plats och sen är det bara att sätta sakerna på plats. Några korgar saknas än som jag ska försöka hinna hämta än idag. Bra att gömma undan kläder i Fick ju mannen att förra veckan göra en lådbänk åt mig att gömma alla skor i, jättepraktiskt med tanke på att Ida annars river ut skor i hela huset

• LCroft

GRATTIS jussistjej!

Och självklart Grattis moster beibikär

• LCroft

Sitter och surar! Var tänkt att vi skulle ha åkt till Hesa imorgon, hälsat på mannens syster och hennes sambo. Men det blev nog invecklat, för man kan inte parkera husbilen vid huset deras, för vad ska grannarna säga? Antar att husbilen inte var tillräckligt dyr... Svärmor sa igår att hon kommer inte att bo där igen nästa gång de åker till Hesa, hon tar in på hotell. Inne har man strumpor på sig, annars kan det ju komma fotmärken på golven. Inte ens ute får man gå barfota utan måste ha skor på sig Så att tänka att barnen hade fått simma vid deras simstrand hade ju bara varit och glömma, stranden hade ju kunnat bli blöt!

Tur att vi är olika, och visst i f-n förstår jag nu att svägerskans sambo slappnar av när han kommer hit, för fast jag ansett mig vara rätt så pedant har jag tydligen mycket att lära än. För här kan man ligga i sofforna, barnen leker och tänk, Ida till och med dreglar på golvet Och ingen är på stubinen med moppen och torkar bort det, vi dammsuger bara en gång per dag och torkar golven varannan. Så skitigt vi måste ha det då!

Inte märks det väl att jag är lite sur?

• LCroft

Grattis saku!

Fick igår min oljelampa jag hade beställt Och så fick jag upp 2 stycken gamla tallrikar som pappas moster hade målat julen -54 i köket på väggen. Nu ska det snart sättas igång och göra om i köket, har äntligen fått mannen att tycka att det är för mycket färg där Så dörrarna ska målas, puts ska upp vid vedspisen, lite lister ska bytas och sen får vi se om det blir nåt mer Helt löjligt glad igen *hjular omkring här hemma*

• LCroft

Här avhandlas det minsann Håller med beibikär i hennes tidigare inlägg.

Färdigt städat här idag, skönt! Men jag skulle behöva i duschen och det vill inte riktigt lyckas så bra om man är ensam hemma med Ida. Nico och Rebecca är vid fammo och faffas och har meddelat att de kommer hem till midsommar Rart med barn

Väntar på att jag ska få manligt besök, ringde igår åt en som säljer köksinredningar och han skulle komma idag och räkna lite på vårt kök, vill ha nya dörrar, öppna hyllorna nya och listerna. Men har en känsla av att det kan bli lite dyrare än vad vi (läs gubben) tycker att vi ids lägg ut på ett kök som är 4 år gammalt... Drömma kan man ju alltid

• LCroft

Midsommar har inga större planer som vanligt, beställde lax så rökt lax blir det och en hel massa annat gott, plocka lite sommarblomster med barnen och göra kransar. Vi är lite tråkiga av oss och orkar inte ställa till en massa

Svar på tråden Österbottniska tråden 9