• KlurigaE

Jobbigaste tiden med barn?

Ni som har lite större barn (typ passerat trotsåldern) vilken period/ålder med/på barnet tyckte ni var jobbigast o mest ansträngande.
    Min son är 4 månader.
    Svara helst inte bara spädbarnstiden om ni tycker det, för den är ju ganska lång, utan mer precist, om ni kan.

• Svar på tråden Jobbigaste tiden med barn?
  • Gäspan

Tonårstiden runt 13-15 år är helt klart jobbigast - för då ställs man inför stora utmaningar som förälder.

• fröken Anna

Tonårstiden för oss har varit rätt så lugn, men mellanstadieungar, fy! 10-11åringar. Hua, de är inte så roliga de!
    Önskar jag hade en trotsig tvååring i stället!

• fröken Anna

Sedan TS vill jag påpeka att spädbarnstiden, den är ganska kort faktiskt... :)

• Gäspan

fröken Anna: Och jag önskar att jag hade ett spädbarn. Gud så gosigt - och oj, så kort tid...

• Tygtiiger

Arvid är bara 2½, men även om det är jobbigt med trots så är det roligt med stort barn.
    De i särklass jobbigaste perioderna tycker jag inträffar när JAG inte fått sova eller äta ordentligt, då ökar konflikterna lavinartat, eftersom jag inte orkar tackla dem på ett begåvat sätt då.

• fröken Anna
    Gäspan skrev 2007-04-30 13:10:43 följande:
    fröken Anna: Och jag önskar att jag hade ett spädbarn. Gud så gosigt - och oj, så kort tid...
    Jag vill också ha en liten bebis. Oj vad den tiden försvann snabbt. Vad hände?
  • LB1978

Jag tycker att 1 års ålder är rätt tuff, då dem börjar gå och upptäcka en massa saker.
    Men jag älskar annars alla tider med barn och tycker spädis tiden från det dem är nyfödda är helt underbar.
    Väntar nu tredje barnet och ser fram emot ett yrväder till :-d

• princess of woolfs

Har en pojke på 3,5 år, han har precis fått en lillasyster som är 2 månader, och "alla" har sagt att treårstrotsen är den värsta + den sämsta tiden att få syskon, och visst kämpar han för att bli självständig samtidigt som mamma o pappa är viktigast i hela världen, MEN jag säger att i hans fall var tiden strax efter han fyllde två år jobbigast hittills, när han hade mycket vilja men inte tillräckligt mycket tal, inte gick att resonera med på samma sätt och drabbningarna tog sig fysiska uttryck! Hade han fått ett syskon då hade det nog varit ganska krisartat här hemma, kan jag ju tro! 18 månader vart också krävande, då det var mycket spring i benen men litet förstånd och extremt liten vilja att lyssna samt förstå faror i allt Nu kan jag mer tycka att det är lite lustigt med tvärtemotgrejerna han kör, hans resonemang och även ibland hans uttryck (bajsmamma tex ) Det är givande med barn men ack så krävande Nu fasar jag mest inför sexårstrotset..

Svar på tråden Jobbigaste tiden med barn?