• KlurigaE

Jobbigaste tiden med barn?

Ni som har lite större barn (typ passerat trotsåldern) vilken period/ålder med/på barnet tyckte ni var jobbigast o mest ansträngande.
    Min son är 4 månader.
    Svara helst inte bara spädbarnstiden om ni tycker det, för den är ju ganska lång, utan mer precist, om ni kan.

• Svar på tråden Jobbigaste tiden med barn?
  • KlurigaE

Jag som hade hoppats att det inte kan vara jobbigare nu, under bebistiden då det mesta handlar om att bära, trösta o få honom att sova...
    Ni som har äldre barn; det är inte så att ni glömt hur jobbigt det var...? Har hört att det är lätt att glömma...

• chillie
    KlurigaE skrev 2007-04-28 14:09:04 följande:
    Jag som hade hoppats att det inte kan vara jobbigare nu, under bebistiden då det mesta handlar om att bära, trösta o få honom att sova... Ni som har äldre barn; det är inte så att ni glömt hur jobbigt det var...? Har hört att det är lätt att glömma...
    Jag som har barn mellan 11 mån och 15 år håller fortfarande på det jag sa innan i tråden. Puberteten är värst
  • abovo

KlurigaE: Jag är övertygad om att de flesta glömmer! Alla jag pratat med brukar klia sig i huvudet när man frågar efter något specifikt om spädbarnstiden och säger att de har glömt. Min man har tex redan glömt den jobbiga första tiden när sonen bland annat sprutbajsade ner hela honom och han var tvungen att ha plastförkläde på sig under blöjbytena (Fast det hjälpte inte utan han var tvungen att duscha ändå). Men jag minns ännu

• AW76

Min 19-månaders är grymt jobbig just nu.

Blir det inte på hans sätt vänds hela hans värld upp och ner = tokskriker! Det kan handla om att jag ger bananen på fel sätt, att jag bläddrar i boken på fel sätt osv..

Otroligt jobbigt när han inte har språket och jag inte förstår honom.

Bebistiden var lätt jämfört med detta

• sicksack

Åtta månader var utjobbig med sonen och nu är dottern åtta månader och det är asjobbigt nu med. Så åtta månader tycker jag är jobbigast. Sonen är nu drygt 3,5 och visst har han haft några jobbiga perioder med trots osv. men det har inte varit på långa vägar lika jobbiga som åttamånaders frustrationen. När de är i trotsåldern kan man iaf tala med barnen osh så.

• jagäraf

Vid mellan 7-9 års ålder var mina jättejobbiga och sen i tonåren såklart.

• trean 3

mina söner är 8 och snart 10 och jag tycker deras jobbigaste tid har varit mellan 6-9 år ....

• Momsie

Min dotter är fem och den jobbigaste tiden var nog när hon var runt 1½ och skulle göra allt själv, "xxxxxx kan SJÄÄÄÄÄLV!!" och tokig om hon sen inte klarade av det vaddetnuvar...men sen blev det inte så mkt värre och någon trotsålder har jag inte sett röken av...än???

Fast den kanske kommer nu istället då! : )

• glassen

Tror att det där beror både på barnen och hur man är som förälder. En del tycker ju det är jättehärligt med små bebisar och andra upplever det som jobbigt. Kluriga E: det kan ju faktiskt vara så för dej att du har den jobbigaste tiden nu.

• Majsan70

6 års åldern är en prövning som heter duga. Efter det så kommer tonåren som inte är nån dans på rosor.

Svar på tråden Jobbigaste tiden med barn?