• KlurigaE

Jobbigaste tiden med barn?

Ni som har lite större barn (typ passerat trotsåldern) vilken period/ålder med/på barnet tyckte ni var jobbigast o mest ansträngande.
    Min son är 4 månader.
    Svara helst inte bara spädbarnstiden om ni tycker det, för den är ju ganska lång, utan mer precist, om ni kan.

• Svar på tråden Jobbigaste tiden med barn?
  • Marie30

Har en 16 månaders och jag tycker att de första två-tre månaderna var värst. Sen dess har alla åldrar varit roligast!

• Röda

Fram till fem månders ålder - sen har det bara blivit roligare och underbart!

• Mirris

Har en liten knatte på 3 år... och det här perioden är det ABSOLUT värsta hittills!!
    Dom andra "åldrarna" som han har passerat är en piss i havet jämfört med vad som händer just nu!! Måste vara JÄTTEjobbigt att växa.

Hoppas på en gladare kille snart.. så man hinner andas mellan perioderna

*små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer*

• 3barnsmamma79

tro mig sex år är värre än tre.och värre lär det bli.

• mrsbygg

saga är snart 2½..och d är inte skoj kan ja säga.. trotsigare unge får man leta efter...

• Momsie

Men oj vad alla geraliserar här då?
    Jag tror inte ens att "trotsåldern" existerar och jag tror ICKE på att det blir värre i spec. åldrar.
    Min syster har en femtonåring och hon väntar fortfarande på både trotsålder och pubertet, och jag tycker bara att det blir roligare och roligare hela tiden : )

Ibland är det väldigt självuppfyllande att prata om alla dessa olika 1åldrar", jag tycker inte tiden har gått fort heller, som alla tjatar sig blåa om : )

• Röda

Har en sexåring nu och det var ganska bra när andra föräldrar beskrev det som den "första puberteten". Det är liksom lättare att ha tålamod med en tjej som plötsligt blivit en okoncentrerad flamsa med armar och ben åt alla håll och humör och självförtroende som åker berg- och dalbana.

Två -till tre årsåldern var det mycket egen vilja som uttryckte sig i sprättbågeattacker. Det var rätt prövande också.

Men ändå: det blir bara bättre och roligare.

• Stargirl

Jag tycker 6 åringar är grymt jobbiga. Då förstår de allt man säger men väljer att trotsa och greja iaf.

♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • Gärdan

2½ år - jobbigast.
    Har en 6-åring och en 1-åring. bara 1½ år kvar! Hjälp.
    Men, som många sagt tidigare, det är nog väldig individuellt.
    Somliga tycker att småbarnstiden är en dans på rosor medan puberteten ett hell. Och tvärtom.

• Bettangarbo

Är lite olydig och svarar fast sonen bara är knappt 14 månader. Om man tar första året så var koliken som höll i sig i 3-4 veckor när han var ett par veckor gammal jobbig, men värst var tiden 6-9 månader. Han var helt tokig! Arg som ett bi, jätteledsen med små korta skrattavbrott. Dålig sömn, ville inte äta. Sen vips när han var 9 månader började han gå och blev en helt annan person. Så det var inte tänderna som vi trodde då.. (han fick 1:a vid 11 mån)

Det kan ändras fort iaf, alltid en tröst!

Svar på tråden Jobbigaste tiden med barn?