• vadskajaghetadå

Har du träffat några stöddiga/märkvärdiga stockholmare?

?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 18:01:30:

jag är sthlmare, tråden är till för ickesthlmare.....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du träffat några stöddiga/märkvärdiga stockholmare?
  • karinagumman
    karinagumman skrev 2007-04-24 19:53:08 följande:
    älskar sthlmare och sthlm... man får inte generalisera.... *blir galen*dessutom är det ett annat klimat.. man måste slå sig för bröstet om man bor i sthlm, konkurensen är hårdare.. man måste ta för sig.. om man inte vill bli en i massan...
    ¨

tror det sista
  • Gumlan

ja och det vara bara för att dom kom från sthlm

• idiblon

Ja, tyvärr. Och det är hemskt eftersom jag aktivt försöker bräcka mina fördomar... Men det går inte så bra i det här fallet. Ändå blir jag förvånad varje gång. Haha.

• delilah77

Nä. De otrevliga stockholmarna är de inflyttade. Vi andra är supernice!

• sakoline

Ja. eller de låter stöddoga och dryga men kanske är de trevliga. såna som ser ut som kronprinsessans pojkvän. (stockholmare men numera boende i dalarna)

• nassepånken

enligt min norrländska uppfostran är människor som öht pratar med andra märkvärdiga.

• vadskajaghetadå
    nassepånken skrev 2007-04-24 22:37:16 följande:
    enligt min norrländska uppfostran är människor som öht pratar med andra märkvärdiga.
    va??

det tycker jag bara är en trelvig egenskap, och det brukar ju norrlänningar vara bra på!
  • På Tiden

Jag har även träffat stöddga skåningar, norrlänningar och till och med smålänningar som är stöddiga!!!

• Mjölk

Nja, inte stöddiga direkt, men kanske lite jobbigt i början när folk skulle komma med kommentarer om min dialekt hela tiden!!! Bodde 8 år i Stockholm.

Svar på tråden Har du träffat några stöddiga/märkvärdiga stockholmare?