• vadskajaghetadå

Har du träffat några stöddiga/märkvärdiga stockholmare?

?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 18:01:30:

jag är sthlmare, tråden är till för ickesthlmare.....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du träffat några stöddiga/märkvärdiga stockholmare?
  • oOMayaOo

Jag kan inte svara på frågan d jag bor i sthlm, så jag tänker inte på om folk e 08:or eller inte

• vadskajaghetadå

denna är till för dom som inte bor i sthlm......

oj..
    jag är själv sthlmare....

• SystraMi

Nja inte stöddiga men jag tyckte deras uttryck lät väldigt lustiga och tyckte de var roliga när de skulle ta kort på busskuren

• vadskajaghetadå

systrami dåligt om det lät stöddiga, men det kanske var en sån gammal fin?

• SystraMi

Nej nej, de lät inte stöddiga, bara roliga! Nej det var en helt vanlig busskur, men dom var så fascinerade av att det var små båtar och bussar på dem (vilket det är på nästan alla busskurer i göteborg)

• MARIA99

ja en som flyttade därifrån till vår by som 12 åring & var alltid stöddig över att han just kom från Sthlm.( Trodde han var bättre än resten typ) Men inga andra förutom honom vad jag kan komma på.
    det roliga är att han e bosatt på samma gata här nu *he he* inte så kaxig längre kan ja säga

• Dessie

Jag tycker att det är de som är inflyttade till huvudstaden som är stöddiga - har 2 exempel på det.............

• cruZZe

Mellanting mellan 1 och 2. De var dryga och jag visste att de var från hufvudstaden, men det var nog inte enbart därför de var stöddiga.

• karinagumman

älskar sthlmare och sthlm...
    man får inte generalisera.... *blir galen*

dessutom är det ett annat klimat.. man måste slå sig för bröstet om man bor i sthlm, konkurensen är hårdare.. man måste ta för sig.. om man inte vill bli en i massan...

Svar på tråden Har du träffat några stöddiga/märkvärdiga stockholmare?