• Kia 28

Nån fler som är allergisk mot gravida magar?

Jag är så less, över allt, no doubt är gravida magar, och jag blir vansinnig Skrikandes..Jag vill ha skygglappar. Stora feta skygglappar men gravida magar är svåra att inte se. Nån som upplever samma som jag? Vad gör ni i så fall när ni upplever det? Jag vill kunna glädjas åt andra som blir gravida men faktum är att jag inte kan det...Allt jag känner är desperation och ilska över att jag inte kan vara gravid. 16 månaders försök och än så länge inget positivt grav test, bara ett och missfall på akuten, hemma visade grav testet negativt, på akuten positivt.
  • Svar på tråden Nån fler som är allergisk mot gravida magar?
  • Solkattan

Hej!
    Här är en till som drabbats av allergi mot gravida magar...
    Det har gått så långt att jag måste byta kanal på tv när det är gravida i bild. Tom min sambo har blivit så "hunsad" att han zappar bort gravida magar på tv...
    Han vet liksom inte om det ska bli tårar eller raseriutbrott när dessa gravida magar dyker upp...
    Kanske borde man söka nån slags hjälp... ?

• deme diza

Jag känner likadant!! Ännu värre är det när det är någon i familjen som man måste se ofta och som berättar om deras graviditet.

Har man inte haft några problem med att få ett + så kan man inte riktigt förstå hur det känns, anser jag.

• susanne78

Jag vet hur det känns. Innan jag fick min son så mådde jag jättedåligt. Tillslut kunde jag inte gå på tillställningar dit det kom en bebis eller någon som var gravid. Jag var öppen o talade om för värdparet varför jag inte kom o för det mesta var de förstående.
    Allt släppte när jag fick Liam o nu inför mitt andra barn har jag inte mått riktigt lika dåligt, nu har jag ju min lillkille.

• miss maple

Disela:
    Jag fattar inte vad du har i detta forum att göra.
    Visa lite respekt för guds skull.

• Frila2

Kia: du har all rätt att känna som du gör. Även om man vill känna glädje med alla gravida är det svårt att inte känna avundsjukan och sorgen komma galloperande. Likadant med barnvagnar överallt.

Nej, Disela det är inte ert "fel" att ni är gravida men försök förstå hur det är att önska sig något sååå mycket och det inte lyckas och sedan se alla andra ha det som du längtar så mycket efter. Det är inte lätt att hantera dessa känslor. Var tacksam för att du är gravid och var glad över det. Klanka inte ner på någon som är ledsen och mår dåligt för att hon inte lyckas få någonting hon så väldligt gärna vill.

• Trinity78

Jag trodde att jag var ensam om att känna så! Ja, jag är lite "allergisk" mot gravidmagar. De påminner en så brutalt om att man själv inte klarar av att bli gravid. Just nu är det fyra st på min avdelning som är höggravida och självklart får jag frågan om när jag ska skaffa barn, jag är ju i rätt ålder och så... Gråter

Reality is a bore
  • mammatillvictor

Det är inte alls konstigt att du känner så här! Jag tyckte också att alla var gravida när jag var ute på stan, såg bara magar överallt! Till slut fixade jag inte att gå ut nästan för jag blev så ledsen. Jag kunde också känna att jag inte riktigt kunde glädja mig åt vänner som blev gravida, även om jag aldrig haft någon egentlig längtan att just vara gravid utan snarare, jag vill ha barn! Vår väg till barn blev lång men nu har vi fått en son (genom adoption) och nu är allt mycket lättare, nu kan jag glädja mig åt vänners graviditeter för nu har jag fått ett barn Jag skickar dig en stor kram!

• mammatillvictor

jag förstår inte hur det kan vara så svårt att förstå hur det är att inte kunna få barn så lätt när man själv är gravid. Det är ingen självklarhet att bli gravid! Vissa har lättare för att bli det, andra svårare och för vissa går det inte alls! Man måste vara ödmjuk inför detta och vara tacksam om man blir gravid. Snacka om att bara se sig själv. Man måste öppna ögonen och se att det finns dom som inte får detta och som mår dåligt, är det så svårt att själv tänka sig in i att hur hade jag själv mått om jag inte hade det här barnet växande i mig?!

• Hatter

Vacker Silvana: Jag håller med. Ett barn är en gåva och inte en rättighet. Vi som kan bli gravida borde inse detta också och vara otroligt tacksamma över den gåvan vi har fått. Jag blir så irriterad av att vi i Sverige idag verkar se ett barn som en börda och inte som en gåva. Det är ett hån mot dem som inte kan bli gravida eller som har det svårt att bli gravid.

• Lovebug

Känner precis likadant. Jag är trött på att se gravida precis överallt. Det spelar ingen roll vad jag går eller vad jag gör, det finns åtminstoen en stor mage i närheten......och varje gång så hugger det till i hjärtat. Känns som om någon sticker in en kniv och vrider om. Önskar att jag hade något smart råd att ge om hur man ska slippa känna så. Jag tror det bästa är att tillåta sig att må dåligt över att andra är gravida, att inte skuldbelägga sig för att man mår så.

Disela - Det här är ett forum för oss som har svårt att bli med barn. Kritisera inte någon för att den ger utlopp för känslor som är helt naturliga när man är i den här situationen. Om du hade försökt få barn i flera år utan att lyckats så lovar jag att du inte skulle hoppa högt av glädje varje gång du ser någon som är gravid. För någon som aldrig haft några större problem med att bli gravid så går det inte att förställa hur det känns att vara i den här situationen. Det handlar inte om att vi ofrivilligt barnlösa missunnar någon sin graviditet, utan mer att vi avundas er så mycket att ni kan få det vi längtar så hett över...och då är det svårt att känna annat än bitterhet mot sin egen situation när man ser någon som är gravid. Det är alltså inte mot er personligen utan mer mot vår egen situation.

Svar på tråden Nån fler som är allergisk mot gravida magar?