• Lovebug

Nån fler som är allergisk mot gravida magar?

Känner precis likadant. Jag är trött på att se gravida precis överallt. Det spelar ingen roll vad jag går eller vad jag gör, det finns åtminstoen en stor mage i närheten......och varje gång så hugger det till i hjärtat. Känns som om någon sticker in en kniv och vrider om. Önskar att jag hade något smart råd att ge om hur man ska slippa känna så. Jag tror det bästa är att tillåta sig att må dåligt över att andra är gravida, att inte skuldbelägga sig för att man mår så.

Disela - Det här är ett forum för oss som har svårt att bli med barn. Kritisera inte någon för att den ger utlopp för känslor som är helt naturliga när man är i den här situationen. Om du hade försökt få barn i flera år utan att lyckats så lovar jag att du inte skulle hoppa högt av glädje varje gång du ser någon som är gravid. För någon som aldrig haft några större problem med att bli gravid så går det inte att förställa hur det känns att vara i den här situationen. Det handlar inte om att vi ofrivilligt barnlösa missunnar någon sin graviditet, utan mer att vi avundas er så mycket att ni kan få det vi längtar så hett över...och då är det svårt att känna annat än bitterhet mot sin egen situation när man ser någon som är gravid. Det är alltså inte mot er personligen utan mer mot vår egen situation.

Svar på tråden Nån fler som är allergisk mot gravida magar?