Blivande USKor kämpar vidare - part III
Peand: Skönt att höra..
(var det inte du som var tveksam till att jobba med äldre och nu trivs med det? Du kanske måste läsa alla kurser eftersom Allt kanske är roligare än vad du först tror... )
Peand: Skönt att höra..
(var det inte du som var tveksam till att jobba med äldre och nu trivs med det? Du kanske måste läsa alla kurser eftersom Allt kanske är roligare än vad du först tror... )
Peand: Haha, ja det gäller väl att vara öppen för förslag..
Måste skryta lite med.. Ringde min chef igår för att få veta hur hon ville ha det med betyg och så. Då berättade hon att hon höjt min lön. Först med nästan 8 kr/h eftersom jag nu är utbildad. Sedan även + 3% av timlönen eftersom jag har erfarenhet. Och sedan skall man ju få en klumpsumma nu eftersom kommunal har höjt lönerna så det blir en i juni och en i december. Sedan frågade hon om jag ville ha jobb i höst, så då skall jag få gå som resurs, men jag vet inte hur mycket det blir eller hur länge än... Så gårdagen var ganska bra och idag kommer det också bli bra eftersom jag kommer få mina betyg och sen vara färdig...
Peand: Ja det är skönt... Hade hört rykten om hur de ville ha det i höst och så, men det känns ju alltid säkrast när man hör det från bossen...
Har de inte tagit bort där där om att man måste jobbat innan man söker vidare till bm? *osäker*
Peand: Ja så kan det säkert vara. Har inte så stor koll på det där eftersom varken ssk eller bm lockar.. hade bara för mig att jag hört/läst det någonstans.. men det är nog så med kvoter ja...
Peand: Jag är på väg till avslutningslunchen, skall strax åka... Men det blir nog inte mycket sola heller, är typ 22 grader varmt ute men mulet. Hoppas att det spricker upp senare...
Som sagt, nu skall jag åka. Vi skulle träffas 11.30 men jag skall hämta mina nya glasögon först så jag kan se ut som en riktig pluggis sista dagen...
Peand: Det tycker jag absolut att du ska! Kan vi käka så vi spricker...
ericas mamma: sjukfrånvaro skall man som sagt ha rätt att få ta igen. Jag var också sjuk när jag gjorde min praktik och fick gå in extradagar för att få ihop mina timmar. Vad säger skolan angående detta?
Sen kan det vara svårt det här med att veta hur mycket man skall prata, man vill ju inte att allt skall låta överdrivet eller krystat heller. Men man får försöka fråga frågor som det kan bli en dialog av.
Lycka till och hoppas du får ta igen det du missat.
Peand: Morgon? Vad dillar du om? En annan har ju varit vaken i många timmar, snart dags för lunch ju..