Tuvaliten, egentligen så är ju varken jag eller Milimina särskilt "erfarna" eller "kunniga". Oftast så utgår vi från OSS, och det som har funkat/inte funkat! Jag har tänkt "SÖMN" ett helt år nu, och visst har det satt sina spår...! På gott och ont! Men ALLAS åsikter är av värde! (Förutom om man förespråkar gråtkurer, då få man leta efter någon annan tråd!) För ALLA har olika erfarenhet och alla har olika barn!
Och du har absolut en poäng i att det kan vara tokigt att på en gång bara plocka bort 5-6 mål nattetid, just bara för att de ligger nattetid! Det man kan börja fundera över är ju, precis som lundsabin skriver, är det ÄTA eller är det MYSA amningstillfällena går ut på?
Jösses vad jag pladdrar, och inte har jag tid att sitta här heller egentligen, för jag skulle "bara" kolla innan jag åker till jobbet!
Tovaliten, med tanke på vad jag läst om era sömnproblem tidigare så tror jag:
1. Mittendelen är så pass orolig just för att hon är van att vakna till då,
och
2. Jag tror att du kommer att kunna "lära" henne att sova längre om du orkar ligga brevid henne några dagar så att hon liksom kommer förbi det hela. Mycket snart kommer du att VETA hur hon beter sig om hon är på vag att vakan till eller om de bara är "falsklarm". Det är svårt att säga någon exakt tid, men en gissning mellan tummen och pekfingret, nån vecka kanske?!
Nu är det jag som rusar till jobbet och hoppas att jag inte lämnar ett alltför rörigt inlägg efter mig!
Lycka till med sömnen, tjejer!