• Miss Finland

Ärrbildning??

Finns det någon mer än jag som har ärrbildning i livmodern?
    *suckar*

• Svar på tråden Ärrbildning??
  • Centurion

Hejhej!

Nu har jag varit på HS och Dr Miriam lyckades hyvla och bränna bort alla sammanväxningar Allt har gått över förväntan och jag är så lycklig!! Nu ska jag ha spiral i 2 månader och sen så ska vi ev stänga av den sjuka äggledaren med ett microinplantat. Innan dess ska jag försöka få göra en HSG.röntgen för att se hur den andra ledaren mår.

• Miss Finland

Centurion- Va kul med goda nyhetr!!!
    Vad menar du med "sjuka äggledaren?"

• timberhochmandie

Centurion:

Grattis! Jättekul att höra att det gått så bra! Allt såg så mörkt ut sist jag pratade med dig...

• Centurion

Tack timber!

Ja det såg onekligen mörkt ut men Miriam fixade biffen Tror hon själv var lite förvånad över att det gick såpass lätt

• Miss Finland

Har du också spiral för att det inte ska bli mer ärrbildningar?

• Miss Finland

Centurion- Va skönt att de fick bort allt! Får du också ha spiral nu?

• Centurion

Ja jag har spiral nu Skulle egentligen sitta i två månader men nu blir det tom Sept då jag ska på återbesöket och täppa igen den sjuka äggledaren

• Miss Finland

Va tråkigt att den ska sitta i så länge..
    Men varför ska dem vänta så länge med att täppa igen den sjuka äggledaren?
    Kan man inte fixa den på något sätt?
    Har de pratat något om IVF me dej?

• Höstbukett

Hej!

Jag ska göra hysteroskopi efter att ha haft kopparspiral.

Hade under tiden med spiralen mellanblödningar, blödde och hade ont vid samlag. Vid uttag ryckte hon ut den som ett plåster. Gjorde såklart superont..

Efter att jag tog ut spiralen har jag knappt haft någon mens. Ytterst lite brunt och behöver knappt trosskydd. Gynekolog har kollat värden mm. mm. Allt ser bra ut?.

Livmoderslemhinnan är som max 6mm och blir ej tjockare efter ägglossning. Nu återstår hysteroskopi. Spännande om det finns ärrvävnad eller liknande.

Aldrig mer spiral iallafall..

• Anonym (A)

Hej! 

är så himla orolig för jag fått ärrbildning efter skrapning i våras? inte haft någon riktigt mens sen dess , bara pytte lite blod.
    sticker i äggstockarna..
    dom har kollat med ultraljud men allt ser bra ut sa dom.
    ska man stå på sig att man vill kolla ordentligt?
    får panik , kan inte tänka på annat.. 

• Anonym (A)

Hur lång tid tog det för er att få tid ? 

• Anonym (?)

Går det se om det är stopp i äggledarna med hysteroskopi? 

Svar på tråden Ärrbildning??