• Höstbukett

Ärrbildning??

Hej!

Jag ska göra hysteroskopi efter att ha haft kopparspiral.

Hade under tiden med spiralen mellanblödningar, blödde och hade ont vid samlag. Vid uttag ryckte hon ut den som ett plåster. Gjorde såklart superont..

Efter att jag tog ut spiralen har jag knappt haft någon mens. Ytterst lite brunt och behöver knappt trosskydd. Gynekolog har kollat värden mm. mm. Allt ser bra ut?.

Livmoderslemhinnan är som max 6mm och blir ej tjockare efter ägglossning. Nu återstår hysteroskopi. Spännande om det finns ärrvävnad eller liknande.

Aldrig mer spiral iallafall..

• Höstbukett

Hej,

Nu har jag gjort hysteroskopin och läkaren sa att de inte hittade någon anledning till tunn slemhinna. Däremot stod det sedan i anteckningar att de plockat bort ?polypös slemhinna?. Men det är ofta en grej de hittar vid förtjockad slemhinna och min är ju allt annat än tjock? så de kanske förväxlat det med ärrvavnad??
    De har skickat vävnaden på analys iallafall, så får väl invänta svar!

Man brukar ofta börja med att spola äggledarna för att kolla passagen, men vet inte om de även kan se under hysteroskopi!

Jag fick tid efter ett år av diverse undersökningar, hormonbehandling osv. Det enda som var ?kvar? att kolla enligt gyn var hysteroskopi.
    Men ligg på om det, jag har alltid varit tydlig med att det kanske är en hysteriskopi som gäller för att hitta problematiken..

Kram!

Svar på tråden Ärrbildning??