• 3småttingar

Sjuk kanin!!!!!!!!!! Någon som kan hjälpa mig?????

Hej alla...

Här har ni en som har en kanin som i och för sig börjar komma lite till åren men som just nu uppför sig väldigt konstigt.
    Hon äter väldigt lite och godsaker är hon inte sugen på.
    Hon dricker dåligt.
    Hon lutar eller hur jag ska förklara det när hon både hoppar och sitter.
    Kort och gott så är hela hon sned.

Jag vet att hon är gamal men är det någon som har varit med om nått liknande.??

För ett par år sen hade hon också en period då hon inte åt..

Tacksam för svar..

• Svar på tråden Sjuk kanin!!!!!!!!!! Någon som kan hjälpa mig?????
  • Medusan
    Teddy - Hur kommer det sig att du inte tog den stackars kaninen till veterinär? Den visade ju tydligt att den inte mådde bra
  • 3småttingar

Skulle aldrig få för mig att djuret ska lida.
    Var inte därför jag ställde frågan utan för att få svar.
    Ska åka till vet så snart som möjligt.

• teddy

Medusan: För att vi faktiskt inte hade råd... Och framförallt för att kaninen vart bättre o bättre för varje dag...

Kaninen kan bli lös i magen o så att det fastnar när man ger för kall mat till en utekanin. Alltså grönsaker som e våta när man tar ut det eller som ligger o blir vått o kallt...
    Eller så kan dem bli så om man ger för mycket grönsaker o för lite torrfoder...

• Skruttis82

TS:
    samma symtom hade min kanin. och vi åkte till veterinären. de trodde hon hade fått en hjärnblödning eller nåt liknande. vi fick rådet att låta henne somna in, vilket hon också fick göra. hon var helt sne, och hoppade/gick dessutom snett. så det tyder ju på nån form av hjärnskada/blödning.

• fotoram70

kan ju bara va en öroninfl. om hon e sne?? så e d me hundar iaf..balansen sitter i öronen så kanke inte behöver va så farligt

• kornelia

Undrar också? Hoppas det gått bra och att du fått tag på en veterinär!!!???

• 3småttingar

Ja.
    Då sover hon gott nu vår lilla Fiffi.

• Medusan

Beklagar verkligen sorgen men är ändå glad att Fiffi fick somna in utan att behöva lida. Vad sa veterinären? Var det hjärnblödning, stroke eller liknande?

Svar på tråden Sjuk kanin!!!!!!!!!! Någon som kan hjälpa mig?????