Hallåsan!
Har jobbat några dar nu och inte hunnit kika in...massa sidor att läsa ikapp Kul
Rebecca93...Hallååå, kul att du hittat in. Välkommen Jag blev sjuk nångång mellan 7:an o 8:an i Crohns, visst suger det men man tar sig igenom det och som Lonestarstate skriver...allt som inte dödar en- härdar en Sjukdomen går upp o ner och det gör livet med. Kram på dig och hoppas att du ska bli piggare. Illamåendet du skriver om kan jag känna igen..har det inte alltid så, men ofta i samband med "krampanfall"/stopp i magen...blir då illamående och får "svälja" flera ggr och det vattnar sig änna i munnen, ibland spyr jag. Sen är det en rätt vanlig biverkning på mediciner. Ibland hjälper det att ta vissa mediciner ihop med att man äter. Ha de gott
Goldfish, hej o välkommen! Du undrar hur man fick nån att lyssna och hur man märkte att ngt var fel?
För min del märkte jag det när magen började svälla och blev allmänt bubblig o gasig o såg gravid ut...var sådär kul när man skulle fylla 14...sen efter några månader byttes det ut mot ständiga diarreer, feber och ont i magen, svimningsanfall, gick ner i vikt...från 52kg till 38kg...var på vc, sen på cityakuten och fick skita på en tops de stoppa i ett rör för prov...men sen blev det såpass akut och jag svimmade o trillade nerför trappan hemma, då körde pappa in mig till akuten på Östra...blev inlagd och utredd från sportlov till påsklov vårterminen i 8:an....sen dess har jag gått på medicinmottagningar hos mag&tarm, först Östra i Göteborg, sen KSS i Skövde och nu Näl i Trollhättan.
Det är nog kämpigare när man har det som du att man kastas runt och bara får göra ngn undersökning och sen skiter de i det. Trist. Men om du varit på gastroskopi och de inte hittar ngt så borde de väl kunna skicka dig vidare för en endoskopi eller coloskopi? Man får tjata, ringa, vara noggrann när man berättar om sina symptom och hur det påverkar ens vardag osv
Hoppas du får hjälp att utreda det, hemskt att gå utan att få svar. Under tiden kan man prova lite själv med kost och livsstil osv. Lycka till
Molle Grattis till de 18 åren
LoneStar; rocka för mig med ikväll då
Lällas, vad härligt med lite party, det var du värd
Prommis, hoppas du får roligt ikväll.
Lindis41 hoppas det gick bra med godiset, vet inte hur det funkar för gallan. Mår du ok annars nu när du fått kramplösande?