V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Hallojsan!
Är lite matt efter att vi var på 40årsfest igår...blev lite mycket rödvin...men det var kul Buggade så jag har ont i knäna idag. God mat o dans o bra musik. Kul.
Tessi och Mallan:
Oj era rackare... ...dricka sprit när ni käkar Flagyl minsann... eftersom jag fick så konstiga drömmar samt kände mig lite mysko, så vågade jag inte dricka när jag åt dem...tänkte att då bleve jag väl knäpp på riktigt
Välkomna mighty och fru andersson. Magsjukt vårtsvin...hehe..den var bra
Var det du Marzipanen, som skrev att Julia hade slem i bajset och att det luktade skunk? De skriver ju det som symptom på både crohns och uc...blodiga eller slemmiga diarrer... sen när man har ett skov så luktar det ju inte hallon precis när man går på toa...eller släpper sig, om man mot förmodan skulle våga göra det utanför toaletten...
Prommis, din stackare, nu har du ju haft de där utslagen skitlänge, kan de inte hjälpa dig? Usch, tycker synd om dig. Kram
Willow, guud va skönt att katten kom tillbaka.
Rebecca, så du är husvagnsmänniska du, har ni den på ett speciellt ställe eller åker ni runt? Hur har du haft det annars i helgen?
itmorsan, shit va jobbigt med sån klåda. Det kan säkert vara Imurelen, ring doktorn o kolla om du är osäker. Känner du dig bättre annars?
Lindis, stackars Dalkullas snitt gick upp och hon fick bukhinneinflammation och blodförgiftning. Usch, hemskt.
Havsbris, göra i sommar? Well well, har inte riktigt spikat men är ledig nu v21, 22 och halva v23 sedan jobbar lite och så sommar semestern v27-30. Det blir en hojtur till Sundsvall, ut till svärfar på Smögen, till Danmark en sväng och sen ev en hojträff i Umeå med en veckas semester på hojen på hemvägen. Mest hoppas jag på massa lata dagar vid havet, lyssna på vågornas kluckande och måsarna och bara vara. Hade gärna åkt utomlands nånstans, men har inget planerat ännu iaf.
Vad ska du göra? Vad är det för extramedicn du tar?
Kram på er...ska svulla chips o dip o dricka cola...ska börja det nya nyttiga livet imorgon...