Med min 1:a var jag livrädd inför en vaginalförlossning. Men när hon föddes vaginalt i v.30 försvann all rädsla. Var bara enormt överlycklig över att hon var frisk. inför 2:a barnet var jag helt cool! Hade ingen bedövning med 1:a så det skulle jag inte ha med andra heller. Var helt obekymrad. Men när jag stod där mot sängen mitt under förlossningen då hade jag gärna haft bedövning, men det gick alldeles för fort. 1:a barnet tog 4 timmar, 2:a tog 3. Men barnmorskorna var säkra på att det skulle ta mycket längre tid. De tvingade upp mig att stå, trots att jag sa att det var nära. (kände igen den brännande känslan). Den ena barnmorska kände tilloch med efter, men det var lååångt kvar. Sängen var alldeles för hög, gick inte att sänka. Var ett helvete att ta sig ur. Stod tillssist upp, då känner jag barnets huvud kommer ut. De slet mig tillbaks upp i sängen. Han precis få ner mig så var hon ute!
Men givetvis skulle jag gå med på snitt om barnet behövde det. Men jag är evigt tacksam över känslan att min kropp kan föda barn. Det absolut häftigaste ja varit med om!