• Loisan82

Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men

för mig är det tvärtom.Jag vill absolut inte föda med kejsarsnitt.
    Jag väntar nu mitt andra barn och den största skräcken inför förlossningen är att något skulle gå fel så att dom måste ta KS.Givetvis är det bra att alternativet finns för det viktigaste är ju att man får sin friska bebis till sig.
    Finns det fler som är rädda för KS??

En envis son född 050802 + en son i magen BF 070616
  • Svar på tråden Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men
  • rasajj

Kande ocksa att Snitt inte var nagot jag ville gora. Jag var livradd nar min sista grav. visade sig vara tvillingar, for det okar ju risken/chansen att det blir snitt.. Som tur ar sa fick jag foda vaginalt alla gangerna!

• mamsandberg

Jag har hört med så många som haft hemska kramper i magen efter KS så jag föder hellre vanligt. Har gjort det två gånger utan problem och nu väntar jag nr 3 och hoppas att även denna förlossning går bra.
    Är KS nödvändigt så får jag såklart ge med mig, för barnets bästa.
    Men det är inget jag skulle välja själv.

• Silverflarn

Jag är livrädd för att behöva snittas... Födde dottern vaginalt och vill absolut göra om det.

• Loisan82

Skönt att höra att det finns flerGlad

En envis son född 050802 + en son i magen BF 070616
  • Caro Lin e

Jag är också rädd för snitt. En av största fasorna inför första förlossnignen var att det skulle behöva bli kejsarsnitt, givetvis blev det katastrofsnitt och sen rekomenderade läkaren planerat när yngsta föddes och nu kommer jag väl behöva gå igenom det nästa gång igen. Vill inte.

• Caro Lin e

Fast jag är i och för sig livrädd för en vaginal förlossnign också, eller framförallt för vad personalen kan ställa till med då, så jag kanske inte passar in riktigt...

• Lilltessan

Jag föder hellre på tvären än med kejsarsnitt. Jag ryser vid tanken på att någon ska skära i min mage! Usch! Men måste man så måste man. Jag hoppas i alla fall att jag slipper.

• Ebbiz

Jag måste bara tillägga när det gäller snitt. Efter min dotter föddes med snitt i vecka 37 (hade som sagt havandeskapsförgiftning) så blev jag dessutom väldigt sjuk efteråt. Fick livmodersinflammation, så man var väl inte sådär "jättepigg" när man fick komma hem efter ytterliggare en vecka i Falun!

Men det jag förvånades över var folks reaktion..."jaha, blev du snittad. Gud vad skönt, då SLAPP du ju föda och fick ta den enkla utvägen"! Alltså detta hörde jag av minst två personer. Hur tänker folk egentligen? Inte att det tar oerhört mycket längre tid att hämta sig efter ett snitt, eller att man gick som en 90-åring, eller att jag hellre hade fått föda naturligt än att bli sjuk och opererad.
    Men det visar att en del människor verkar tycka att ett KS är ett "enkelt litet ingrepp" och att man ska vara glad för att få ta den "enkla" utvägen.

• Carro E

du är inte ensam.....jag är också livrädd för att snittas, inge roligt alls

• Legally Blonde

Det kan vara helt komplikationsfritt och "fantastiskt" att bli snittat också, bara så ni vet! Jag blev snittad med min första tjej - förossningsberätelse finns i min blogg - kolla gärna in den! Hade inga som helst komplikationer efteråt!

Och Ebbiz: I mitt fall reagerade folk helt tvärtom; "Oj! Kändes det inte hemskt att behöva bli snittad efter att ha gått igenom ett helt värkarbete och bli snuvad på sista biten??"

Den kommentaren kan inte jag förstå alls, eftersom jag inte tycker det spelar någon roll var bebisen till slut kom ut...

Svar på tråden Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men