• Loisan82

Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men

för mig är det tvärtom.Jag vill absolut inte föda med kejsarsnitt.
    Jag väntar nu mitt andra barn och den största skräcken inför förlossningen är att något skulle gå fel så att dom måste ta KS.Givetvis är det bra att alternativet finns för det viktigaste är ju att man får sin friska bebis till sig.
    Finns det fler som är rädda för KS??

En envis son född 050802 + en son i magen BF 070616
  • Svar på tråden Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men
  • mrslind

jag vill inte heller bli snittad men de är inte för att jag är rädd utan att jag är rädd att jag ska få en fulare mage efteråt.

• MansonDust

Ville inte heller snittas.

• Julia85

Har inte läst mer än ts. Men jag vill absolut inte göra ks. Min värsta skräck. Födde dottern vaginalt. Och hoppas på att denna bebis kommer ut samma väg

39 dagar till bf.
  • Lisen08

Så olika det kan vara. Var livrädd för vaginal förlossning, men ville ändå prova, sen gick det som det gick, akutsnitt...
    Nästa gång blir det planerat snitt, är rädd för det också, men nu vet jag att jag har klarat av det än gång, trots kraftig sjukhusfobi och fobi för allt vad blod och ingrepp innebär...

Om bebisen mår bra och du är riktigt, riktigt rädd så kan man ev få morfin i samband med snittet, men dom undviker det in i det längsta. Jag fick det dock, sen var jag inte rädd längre...

Dom får väl klubba mig i huvudet i nästa gång!

• Skogsgrön

mrslind, tja fulare mage FÅR du efteråt, så det är nog mest ett konstaterande än en obefogad rädsla!

• Lisen08

Mitt snitt syns knappt längre, det är bara en svag rand under trosresåren, snyggt som attan

• Skogsgrön

Lisen08 - åh, vad skönt! Hur lång tid tog det innan det blev fint? Mitt är hårt och som en kant som minsta gnutta fett lägger sig som ett veck över.

• Lisen08

Skogsgrön
    Snittades i juli förra året, men har kanske sett bra ut sen senhösten...minns inte.
    Men hamnar det under troskanten eller?

• Bäsebus

Här är en till som är rädd för KS eller snarare livrädd..man hoppas verkligen att allt kommer fungera som det ska så man slipper KS

• janna77

Jag är oxå rädd för att behöva göra KS, bla har jag så dåligt läkkött så jag skulle garanterat få FULA ärr. Jag riktigt längtar tills jag ligger med värkar och kämpar och sen till slut får lön för mödan. Det var helt underbart första gången och hoppas innerligt att det blir så igen.

Svar på tråden Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men