Näe vad surt, Fiji Usch vad jag skulle tappa humöret...
Men hoppas att det funkar "hemmagjort" istället. Upplever du att din äl-flytning är OK nu?
Jag tillhör tydligen den tredjedel som förlorar äl-flytningen av clomiden... för jag hade ingen alls förra cykeln och det tycks inte komma någon den här månaden heller. Om ni ursäktar detaljerna så kan jag beskriva mitt; det är knappt ngn flytning alls, och det som kommer är gulaktigt och inte det minsta "halkigt". Därför inser jag att hemmaförsök, i vårt fall, skulle vara ännu mer hopplöst med clomidstimulering, än utan. Vanligtvis har jag ju åtminstone en riklig, halkig äl-flytning.
Och jag ska inte ta ut sorgerna i förskott, men det finns risk för att det går åt pipsvängen med inseminationen för oss också...
På vul:et idag var min doktor inte där, så jag fick en annan. Hon hittade först inte min högra äggstock, alls. Men sedan jag stod på mig och sa att jag VET att den finns där och att jag hade en 16mm äggblåsa där i onsdags... så hittade hon den iaf.
Dock mätte hon en blåsa på vardera äggstock och fick dem till 16 mm... bara... Och Dr lejeune påstod redan i onsdags att min blåsa på den högra var 16 mm. Så nu vet jag inte om hon mätte fel, eller han, eller om blåsorna stannat i växten? Hur som helst så lämnade jag blodprov också och ska få besked om dem i em (koll av bl a Lh-stegring). Ev får jag lämna nya blodprov imorgon... så KANSKE blir det insemination utan pregnyl imorgon *hoppas*. Om Lh-stegringen nu bara visar sig på dagens (eller morgondagens blodprov).
Annars blir det ingenting... eller så får jag ta pregnyl imorgon kväll för insemination på måndag... Men det sistnämnda kanske jag inte ens "ställer upp på", för jag tror absolut inte att äggen hänger sig kvar tills på måndag... tror nämligen aldrig att jag har äl:at så sent som dag 14 (måndag)... och särskilt inte som jag har äggstockssmärta redan idag, fredag.
Nåja, vi får se hur det blir. (Fast det känns som jag vill "tvinga" dem att inseminera mig imorgon ... för jag har verkligen inga förhoppningar på att det skulle kunna funka med hemmasex för vår del...)
Lycka till Fiji!
(Undrar också vart du tagit vägen Jenny?)
Kram B