• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Där var du Fiji Skönt att du sluppit svettningarna nu!
    Hoppas nu stegringen håller sig i schack tills mannen är tillbaka... men det går säkert bra, man har ju lärt sig tolka sin cykel ganska bra vid detta laget...

Jag sov illa och vaknade flera ggr av svettbad även inatt. Men hoppas det blir bättre nu, jag tog ju sista pillret igår. Och jag tycker nog ändå att jag kommit väldigt lindrigt undan vg biverkningar... (vilket får mig att undra lite om jag får lindrig "verkan" också denna gång ).
    Nåja, imorgon får jag ju besked.

Kram B

• Bliglin

Hej tjejer!

Var på vul nyss och det gick bra. Hade 4 äggblåsor på gång, dock inte mogna ännu, och 3 på vänstra och bara 1 på högra. Så det var en salig tur, igen, att jag tjuv-halverade dosen.

Ska in på vul igen på fredag, och är lite nervös nu för att den "bästa" dagen för insemination ska visa sig bli på söndag, för då har de stängt . Men förhoppningsvis är de så pass mogna redan på fredag att vi kan göra inseminationen på lördagen *hoppas*.

Hade dessutom lite tunn slemhinna, så läkaren kommenterade det och sa att det inte var så "bra", men att det kan bero på att äggen var omogna (största var 16 mm)... men jag ska fråga på fredag om jag bör ta något för slemhinnan, typ progesteronvaggisar eller nåt... usch, nu är jag nervös att det inte ska bli av, av ngt "oförutsett" skäl...

Nåja, bara tåla sig och vänta i lugn och ro...

Hur har ni det? Stegring ännu Fiji? Hoppas kroppen håller sig i schack tills helgen (och min med).

Hoppas du inte har lämnat oss jennyHI .

• Bliglin

Hej krost

Det brukar alltid sägas att man ska räkna den första "riktiga" mensdagen som dag 1. Dvs om man "spottar" lite en dag, eller fler, innan så ska man inte räkna med dessa, dvs i ditta fall räkna dag "2" som dag 1.

Fast egentligen är det bäst att du frågar din gyn, för jag tror det är lite olika. Iaf sa min läkare till mig att eftersom jag har så kort cykel så ska JAG räkna första dagen som dag 1, hur lite det än kommer... (fast jag har ingen förblödning, men det visste ju inte läkaren när han sa det )

Ledsen om jag förvirrar dig nu... men jag TROR att du ska räkna dagen som mensen drar igång på allvar som dag 1. Ifall inte du också har jättekort cykel...

Lycka till!

• Bliglin

Hu, jag förstår verkligen det Fiji! Attans

Hoppas verkligen de kan skaka fram en tid åt er... annars kanske du kan ringa din gyn så får hon "tvinga" dem åt er! Det kan ju inte vara så att man käkar hormoner på vinst och förlust bara för att få höra att labbet inte har tid! Morr!

Härligt att ni har fått fint väder iaf Låter mysigt att luncha med grannen... halvdöv eller ej ;)

Jag har tvingat mig ut på joggingtur för 5:e ggn nu *mallgroda*... kanske kommer man iform till sommaren om ilet håller i sig!?
    Kram tjejer!

• Bliglin

Verkar som vi är ganska "synkade" nu Fiji .

Har börjat få äggstockssmärta nu... vilket gör att jag hoppas på insem på lördag... *hoppas*

Har det ordnat sig med er spermatvätt nu? Hoppas det...

Här är så olidligt varmt nu så jag vill bara lägga mig och sova...

Kram B

• Bliglin

Näe vad surt, Fiji Usch vad jag skulle tappa humöret...

Men hoppas att det funkar "hemmagjort" istället. Upplever du att din äl-flytning är OK nu?

Jag tillhör tydligen den tredjedel som förlorar äl-flytningen av clomiden... för jag hade ingen alls förra cykeln och det tycks inte komma någon den här månaden heller. Om ni ursäktar detaljerna så kan jag beskriva mitt; det är knappt ngn flytning alls, och det som kommer är gulaktigt och inte det minsta "halkigt". Därför inser jag att hemmaförsök, i vårt fall, skulle vara ännu mer hopplöst med clomidstimulering, än utan. Vanligtvis har jag ju åtminstone en riklig, halkig äl-flytning.

Och jag ska inte ta ut sorgerna i förskott, men det finns risk för att det går åt pipsvängen med inseminationen för oss också...

På vul:et idag var min doktor inte där, så jag fick en annan. Hon hittade först inte min högra äggstock, alls. Men sedan jag stod på mig och sa att jag VET att den finns där och att jag hade en 16mm äggblåsa där i onsdags... så hittade hon den iaf.
    Dock mätte hon en blåsa på vardera äggstock och fick dem till 16 mm... bara... Och Dr lejeune påstod redan i onsdags att min blåsa på den högra var 16 mm. Så nu vet jag inte om hon mätte fel, eller han, eller om blåsorna stannat i växten? Hur som helst så lämnade jag blodprov också och ska få besked om dem i em (koll av bl a Lh-stegring). Ev får jag lämna nya blodprov imorgon... så KANSKE blir det insemination utan pregnyl imorgon *hoppas*. Om Lh-stegringen nu bara visar sig på dagens (eller morgondagens blodprov).

Annars blir det ingenting... eller så får jag ta pregnyl imorgon kväll för insemination på måndag... Men det sistnämnda kanske jag inte ens "ställer upp på", för jag tror absolut inte att äggen hänger sig kvar tills på måndag... tror nämligen aldrig att jag har äl:at så sent som dag 14 (måndag)... och särskilt inte som jag har äggstockssmärta redan idag, fredag.

Nåja, vi får se hur det blir. (Fast det känns som jag vill "tvinga" dem att inseminera mig imorgon ... för jag har verkligen inga förhoppningar på att det skulle kunna funka med hemmasex för vår del...)

Lycka till Fiji!

(Undrar också vart du tagit vägen Jenny?)
    Kram B

• Bliglin

Känner mig lite ensam här i tråden ... men jag rapporterar ändå

Här jäklas kroppen minsann, ingen stegring idag på äl-sticka... så jag antar att blodprovet kommer visa detsamma. Så då blir det väl pregnyl ikväll och insemination på måndag... och därmed kanske äggen hinner slinka undan och släppa imorgon .

Nåja, känns som att man knappast kan förvänta sig att det ska "flyta på" varje gång... men är sur ändå...

Hoppas ni iaf prickar rätt med era hemmaförsök Fiji!
    Kram b

• Bliglin

Hu Låter otäckt med sådan där smärta Fiji!

När jag läser vad du skrivit så kommer jag spontant att tänka på en kompis till mig som upplevde någopt liknande, (fast hon hade inte ätit några hormoner). Hon fick fruktansvärt ont i nedre magtrakten och upplevde att något hade "gått sönder". Hon fick för sig att hon haft blindtarmsinflammation utan att ha "märkt det" men att den plötsligt spruckit. Så hon åkte in akut och undersöktes... bara för att få reda på att hon haft en rejäl ägglossning

Hon hade slutat med p-stav några månader innan, så det kanske var därför de normala hormonerna satte igång med en "skräll"...

Nu vet jag ju inte om det var äl i ditt fall... men jag hoppas det!
    Vet inte hur det känns med cystor som brister... men äggblåsor är ju en slags "cysta"... som spricker, så jag hoppas det var det.

Överstimulering i allmänhet tror jag märks genom att buken ömmar och sväller och man får tungt att andas. Hoppas det inte är det som drabbat dig!

Jag har pratat med min gyn som har försökrat mig om att mina blodprov inte indikerar äl just nu och att hon absolut INTE tror att äggen kommer lossna imorgon (!?). Så nu ska jag vara "lydig" och ta min pregnylspruta ikväll på akuten (vågar ju inte själv) och sedan insemineras kl 11 på måndag. Hoppas hon har rätt, nu. Kanske gör vi som du föreslog fast jag tror ju älsklingens soldater får det svårt i det obefintliga äl-sekretet...

Fy fasen vilken mardröm att få punktering, tur att du fick hjälp. Var det otäckt? Dvs höll bilen på att åka av vägen? (har aldrig fått punktering själv)

Hoppas nu att smärtan släpper, så att du kan njuta av resten av helgen
    Men jag tycker nog att du ska försöka ta ett snack med din gyn så att du får kolla upp dig med vul... för säkerhets skull.
    Var rädd om dig! Kram B

• Bliglin

Godkväll

Skönt att få punka i 50 km/h , även om ju besväret med att byta däcket är detsamma...

Jag är verkligen skitskraj för att plötsligt på punka t ex när vi kör på autobahn genom Tyskland... huvva så hemskt att bara tänka på

Känns det bättre nu i maggen? Om smärtan försvunnit så kanske det "bara" var en ägglossning (som heter duga ). Du som haft en cysta som spruckit... var det så det kändes? Om du är mycket bättre nu så tror jag det var äl ... för om det hade varit en cysta så borde du väl börjat blöda tänker jag!?

Japp, vi har skippat sexet och sparar simmarna till på måndag... men nu när det blev "förskjutet" jmf med vad jag trodde i början av veckan... så känns det sannerligen som vi "hållt oss" onödigt länge nu

• Bliglin

Vad skoj att du är tillbaka Jenny!
    Trist dock om clomiden inte funkade... jobbigt att vänta på mensen och ändå inte få pluss
    Jag trodde nästan du skulle plussa. Attans också!
    Härligt med hemresa, bara på semester antar jag? Eller flyttar ni hem?

Skönt att du inte har så ont längre Fiji. Det kanske tyder på att det "bara" var en KRAFTIG ägglossning . Så nu återstår den jobbiga väntan, för oss båda två... pust!

Jag är precis nyinseminerad, har lite molvärk i livmodertrakten (som sist) men annars känns det bra. Dr Lejeune var positiv även denna gång... men meddelade att jag ska ta ännu en pregnylspruta om 6 dagar som "slemhinnestöd". Han förklarade att clomid kan medföra att slemhinnan inte blir så "bra"... och att man då behöver lite extra pregnyl halvväges genom lutealfasen. Och jag tror det kan stämma i mitt fall, dvs jag blödde ju bara 2 dagar senaste mensen, vilket var häpnadsväckande lite måste jag säga.

Du som blödde så mycket sist behöver nog inte oroa dig för slemhinnan Fiji

Hur som helst så föreslog han dessutom att vi, om detta inte lyckas, ska göra ett inseminationsförsök till på samma sätt... och om det inte heller lyckas så vill han göra 3 inseminationer till!!! men byta hormoner och ge mig menopur i stället.

Så jag som trodde det skulle bli IVF för oss efter semestern, (om detta inte lyckas), försöker nu vänja mig vid tanken på att det kanske blir 4 försök ytterligare...

Men men, jag försöker lita på Dr L och han har goda förhoppningar. Så det känns ganska bra. Och man ska väl inte gå händelserna i förväg... nu ska jag ju förs och främst hoppas på kommande BiM.

Tummar för oss alla!
    Kram B

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?